Jump to content
Annons

Sylenth1


Hasselsnoken

Recommended Posts

Hola!

VST pluginet Sylenth1 kostar för närvarande ca 1700kr. Jag funderar på att skaffa det inom en snar framtid men är osäker på om datorn klarar av det. Är det någon som vet hur mycket ram minne den tar upp? När jag testade demoversionen i FL Studio så tog den endast upp ca 100 MB på alla presets, dock så var inte alla funktioner tillgängliga på synthen och undrar därför om den fulla versionen tar upp mer, i sådana fall, hur mycket? Jag har 8 GB ram minne på datorn och mina projekt har börjat att bli ca 3,5-4 GB stora.

Tar Sylenth1 upp för mycket ram minne för min dator? Känns ganska segt att köpa ett plugin för att det sedan inte skall fungera.

Redigerat av Hasselsnoken
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Så här visade RAM-minnesmätaren i Pro Tools (Mac Mini i7:a med 16 GB RAM). La på en styck Sylenth 1 och den rörde sig inte överhuvudtaget. Processormätaren rörde sig inte heller nåt speciellt. En bild är med Sylenth 1 och den andra utan.Skärmavbild 2021-01-03 kl. 14.19.57.jpeg

Skärmavbild 2021-01-03 kl. 14.21.43.jpeg

Redigerat av Peter Roos
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan sa Peter Roos:

Här är specarna från LennarDigital också:

https://www.lennardigital.com/sylenth1/specs.php 

 

Det krävs ju bara minst 128 mb i RAM-minne så det klarar sig bra på en dator med 8 GB.

Ja Sylenth1 verkar inte ta upp särskilt mycket alls😅. Tror nog faktiskt att min Serum tar upp mer.

Har själv en Ryzen 2700x och den har jag aldrig haft problem med så med cpu:n ska det nog gå bra.

Tack så mycket för dina tester. Väldigt bra så att man nu får ett ganska bra hum om hur mycket ram och cpu som sylenth tar upp.👍

Snart hamnar nog Sylenth1 i min daw också😁👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, bra val:-)

Det var en kompis som gör House som tipsade mig om Sylenth, har jag för mig. Själv håller jag på med låtskrivande åt rock-hållet men Sylenth funkar ju svinbra med sån musik också; jag gillar speciellt Arpeggiatorerna och lead-ljuden, men den har ju allt man behöver nästan.

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa Peter Roos:

Ja, bra val:-)

Det var en kompis som gör House som tipsade mig om Sylenth, har jag för mig. Själv håller jag på med låtskrivande åt rock-hållet men Sylenth funkar ju svinbra med sån musik också; jag gillar speciellt Arpeggiatorerna och lead-ljuden, men den har ju allt man behöver nästan.

 

Jag producerar house jag med. Och många stora houseproducenter har använt sig av sylenth till sina största låtar, ex Avicii som hade med sylenth i nästan varje produktion. Många av hans ikoniska leadljud kommer också från just sylenth.

Har sett att utbudet av presets till sylenth på exempelvis Splice är bra där man har presets från många stora producenter inom house, däribland Kshmr och Nicky Romero.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...