Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej!

Försöker spela in filtersvepen jag åstadkommer med "Cutoff"-reglaget i Kontakt 1.5 utan att lyckas! Har prövat alla möjliga kombinationer

av att markera "write"-knapp i Midi-fönster respektive i Kontakt samt haft på/av "REC" när jag spelar in (och upp)! Hur gör man?

MVH-Peder

Edited by Peder
Annons
Posted

Aktivera W när du spelar in, för Write Automation

Och aktivera R när du spelar upp, för Read Automation

Alltså, öppna pluggen, tryck in W och spela upp projektet medan du drar i rattar och spakar. Klicka bort W och aktivera istället R, spela upp projektet och automationen kommer att styra rattarna.

/Majken

Posted (edited)

Hej!

Tack! (Hmmmen det var så jag trodde att man gjorde och det funkade inte men, jag prövar igen - skam den som ger sig

(... sa killen med tomma ölglaset han med ren viljekraft önskar kunna fylla, så han sluter sina ögon och hoppas, hoppas...

MVH-Peder

Edited by Peder
Posted

Det där problemet har jag också ibland. Det verkar som om inte alla pluggar har stöd för automation. Låter iofs lite bepp om inte NI:s pluggar skulle ha det.