Jump to content
Annons

Var är folket?


Gäst

Recommended Posts

Dom kanske är unga ute och partar i sin övertro att dom är stålmannen/kvinnan så dom har inte tid?

Om det är så och ni av nån outgrundlig anledning ändå skulle läsa det här så Kanske det kan vara bra att veta om att det är minst 14 dagar sedan som man började att uppmärksamma detta och att informera om att ni dör av den här skiten ni också, över hela världen.

Nu om nån gång tycker man ju att forumlivet borde vara ett av dom få alternativen till att få tiden att gå som verkligen skulle ta fart igen. Det finns inte många alternativa musikforum som det är nån mening med heller så det är ett mysterium.

På 99musik blev jag avstängd för att jag postade jag en film jag gjorde om Motala Kvinnojours mannifestation mot mäns våld mot kvinnor så det är jävla ställe! Man tycker tydligen att våld mot kvinnor är politik där som om man kan välja om det är ok eller ej att slå kvinnor. Det var massor med musik i den videon så hur fan dom tänker det vet jag inte men dumma i huvvet är dom. Kort sagt jag bad dom ta sig och som man kanske förstår så rekommenderar jag inte att man hänger där.

Sen finns väl bara ackegura och kontrollrummet och på kontrollrummet händer inget. På Ackegura händer det lite mindre ändå.

Jaja dom kanske hänger på facebook eller så tog musikintresset slut helt enkelt. 

Ha det bra kladda inte på varandra stanna hemma och håll avstånd

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Folket gör väl musik eller lever livet på andra sätt.
Studio.se är inte stället det en gång var och facebook är ett samlingsställe som är lättare att använda. En teknologiskt naturlig evolution. 

Handlar den här posten om forumaktivitet eller din bitterhet över att ha blivit kickad från ett, över många år, välfungerande forum? 

Mycket märkligt inlägg.
Öva på din saklighet så blir det enklare för människor att engagera sig. 🙂 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa DrivKraft:

Folket gör väl musik eller lever livet på andra sätt.
Studio.se är inte stället det en gång var och facebook är ett samlingsställe som är lättare att använda. En teknologiskt naturlig evolution. 

Handlar den här posten om forumaktivitet eller din bitterhet över att ha blivit kickad från ett, över många år, välfungerande forum? 

Mycket märkligt inlägg.
Öva på din saklighet så blir det enklare för människor att engagera sig. 🙂 

Oh fan. Ska jag tolka det som att har några år på nacken och inte är medlem på 99musik och gillar att kvinnor ska vara trygga.

Eller?

Ha det bara och ta hand om dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa mixamannen:

Jamen nu blir nog alla glada i själen och liksom upplyfta! 😆 Trösterikt!

Det var ju liksom meningen att man kanske skulle vakna och inte parta på så där upplyft, tröstansfullt och bekymmersfritt. 

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa pop53:

Oh fan. Ska jag tolka det som att har några år på nacken och inte är medlem på 99musik och gillar att kvinnor ska vara trygga.

Eller?

Ha det bara och ta hand om dig.

Skulle du kunna omformulera det där? Det är väldigt svårt att förstå vad du vill ha sagt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

pop 53:

Om du menar folk i allmänhet så sitter de väl och äter fläskotlett i sin Svedala-idyll just nu, eller menar du kidsen i synnerhet så sitter de väl och spelar Playstation, eller nåt - och det ska jag också göra snart efter fem timmar av baspålägg och redigering av percussion-spår;-)

Lägger man ut grejor som är för "seriösa" eller som visar hur verkligheten faktiskt är kommer detta alltid att uppröra vissa människor, som du verkar ha gjort, och så får man en censurerande käftsmäll - jag har också råkat ut för precis samma sak på Facebook när jag lagt ut rena faktabaserade länkar, speciellt angående den nu pågående viruspandemin. 

Det visar ju att den gamla devisen "Don´t kill the messenger" aldrig kommer att stämma. Människor verkar inte vilja få reda på fakta, kanske på grund av den lätt försvinner i allt övrigt brus av ignoranta uttalanden; det känns i dagens samhälle totalt meningslöst, och det  känns som att gå på en fin linje att själv försöka att förmedla ett tråkigt budskap på ett ändå hyfsat positivt sätt och inte att måla f-n på väggen, vilket de flesta ändå tolkar detta tråkiga budskap som.

Vidare kan man ju diskutera vad politik egentligen innefattar, i vår värld känns ju det mesta tyvärr politiserat, men det tillhör andra forum som t.ex Flashback, som någon nämnde här ovanför.

Peace!

 

Redigerat av Peter Roos
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

 

On 2020-03-29 at 14:05 sa pop53:

Nu om nån gång tycker man ju att forumlivet borde vara ett av dom få alternativen till att få tiden att gå som verkligen skulle ta fart igen.

Så tyckte jag också, men anar att många istället väljer att lägga sin tid på att nyhetsknarka. Men det finns väl en punkt när man tröttnar på allt elände i nyheterna och gör något konstruktivt av tiden, hoppas jag.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan sa Björn Olsberg:

 

Så tyckte jag också, men anar att många istället väljer att lägga sin tid på att nyhetsknarka. Men det finns väl en punkt när man tröttnar på allt elände i nyheterna och gör något konstruktivt av tiden, hoppas jag.

Och hänger på Studio forum? 🤠

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa osiris:

Och hänger på Studio forum? 🤠

Haha, precis 😂

Skämt åsido, men jag tror inte det är ovanligt att många googlar för att hitta info om något som rör deras intresse för att hitta lösningar på problem. Och den typen av organiskt sök brukar vi kunna se en del av här. Gissningsvis även många andra nischade sajter.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
On 2020-03-29 at 19:56 sa DrivKraft:

Skulle du kunna omformulera det där? Det är väldigt svårt att förstå vad du vill ha sagt. 

Nej du får öka din förmåga att förstå helt enkelt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...