Jump to content
Annons

Balanserad till obalanserad signal hur


Gäst

Recommended Posts

Jag behöver göra om utsignalen från en liten mixer med balanserade utgångar till en obalanserad signal för att funka att koppla in i en annan grej jag har så inget går sönder i onödan. Jag har nog en annan liten mixer som är äldre och iofs. säkert håller konsumentstandard men den jag vill använda har lite effekter inbyggt. Dvs om det går att göra om signalen utan en massa joxande.

Tacksam för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svarar på båda svaren i ett. Tack föresten

1. Ja kanske har läst på lite om det men det verkar vara osäkert hur det blir i det här läget som jag har.

2. Får läsa på mera om den, har nåt liknande redan men åt passiv aktiv hållet som jag har kass koll på/har nyss köpt dom hur dom funkar och varför 😀.

Grejen det ska in i är en grej som i och för sig inte är så jäkla dyr men vi pratar ett par tusen ändå som då ska vara lite åt proffshållet men på video sidan. Grabbarna inom video dom uppfinner gärna hjulet när det gäller audio typ flera gånger om.

https://www.blackmagicdesign.com/products/atemmini

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade skrivit en massa mer men Mac Pron kräktes så det försvann men jag hoppas infon räcker orkar inte skriva om skiten.

Ska inte Vlogga eller urboxa prylar utan till att göra min video anläggning mera flexibel framför allt på ljudsidan och att få ett mobilt alternativ till eventuella gigs utanför huset.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...