Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

RIP, Mister Peart. Rush var ett av mina favoritband som jag har lyssnat till sedan 70-talet och Peart och Lee tvĂ„ stora inspiratörer vid sidan av Lifeson. Han var ocksĂ„ en ypperligt bra textförfattare och skrev alla texter i bandet efter att ha eftertrĂ€tt originaltrummisen. En stor förlust inom musikvĂ€rlden 😞

• Gilla 1
Garbage Media (oregistrerad)
Postat

SĂ„g dom i globen nĂ€r de var hĂ€r första gĂ„ngen, hade plats lĂ€ngst bak men envisades med att trĂ€nga mig litegrann, hehe, ursĂ€kta mig, jo allafall i öppningslĂ„ten tĂ€nkte jag fyfan va tungt Ă€r det Metallica jag hör? Var nĂ„n lĂ„t frĂ„n deras nyaste skiva dĂ„, var inte helt beredd 🙂

RIP!!! 

HasseFX (oregistrerad)
Postat

RIP Neil 😔

HjÀrncancer ryckte bort honom alldeles för tidigt! Förklarar varför de lade av rÀtt abrupt för 3 Är sedan! MÄnga tragedier för Neil över Ären och han fick inte chansen att dra sig tillbaka i lugn och ro! Har varit die-hard-fan sedan Fly by Night för snart 45 Är sedan (!!).

Uppskattade av en trogen skara fans och inte minst av sina kolleger! SÄ hÀr sÄg det ut (och lÀt) nÀr de sent omsider blev invalda i R&R Halll of Fame!

HasseFX (oregistrerad)
Postat

NĂ„gon mer som var dĂ€r förresten?? 😉

alex.jpg

Postat
On 2020-01-12 at 11:36, Garbage Media said:

SĂ„g dom i globen nĂ€r de var hĂ€r första gĂ„ngen, hade plats lĂ€ngst bak men envisades med att trĂ€nga mig litegrann, hehe, ursĂ€kta mig, jo allafall i öppningslĂ„ten tĂ€nkte jag fyfan va tungt Ă€r det Metallica jag hör? Var nĂ„n lĂ„t frĂ„n deras nyaste skiva dĂ„, var inte helt beredd 🙂

RIP!!! 

Jag sĂ„g dom ocksĂ„ i Globen för lĂ€nge sedan. Jag har aldrig varit sĂ„ intresserad av dom, men jag har bestĂ€mt för mig att dom började denna konsert med ”sin stora hit” som jag inte vet vad den heter men som finns bla pĂ„ olika samlingsalbum. Det Ă€r den enda lĂ„t jag minns eftersom jag hört den sĂ„ mĂ„nga gĂ„nger. Jag har för mig jag fick en biljett av nĂ„n bekant som inte kunde gĂ„. TvĂ€ttmaskiner pĂ„ scen har jag för mig, eller torktumlare.

Postat

TrÄkigt att han gick bort givetvis men jag minns inte en lÄt med dom överhuvudtaget och nu nÀr jag lyssnar inser jag varför för jag tycker inte att det Àr eller var speciellt bra dessvÀrre. Men som sagt oerhört tragiskt för alla som gillade och givetvis dom nÀrmaste.

(DÄ skulle ni ha varit med nÀr jag gick pÄ koncert med Johnny Winter I Köpenhamn för tusen Är sedan. Förbandet spelade högt som fan sÄ nÀr dom Àntligen slutade sÄ tÀnkte man skönt nu blir det musik och inte bara högt. Jo tjena det blev visserligen Àntligen Musik med Jumping Jack Flash, Highway sixty one osv men Ànnu högre och hela ligan uppklÀdda i nÄn slags Abba liknande kostymering och platÄ dojjor. Snacka om kontraster till musiken.)

• 4 veckor senare...
Postat (redigerat)
On 2020-01-18 at 17:24 sa Erik dP:

Jag sĂ„g dom ocksĂ„ i Globen för lĂ€nge sedan. Jag har aldrig varit sĂ„ intresserad av dom, men jag har bestĂ€mt för mig att dom började denna konsert med ”sin stora hit” som jag inte vet vad den heter men som finns bla pĂ„ olika samlingsalbum. Det Ă€r den enda lĂ„t jag minns eftersom jag hört den sĂ„ mĂ„nga gĂ„nger. Jag har för mig jag fick en biljett av nĂ„n bekant som inte kunde gĂ„. TvĂ€ttmaskiner pĂ„ scen har jag för mig, eller torktumlare.

Geddy Lee linade in sin bas direkt i PA:t/monitorerna sÄ det blev torktumlare pÄ den turnén - istÀllet för basrigg - och grillade kycklingar pÄ den nÀstföljande spelningen i Globen. Och det visar ju ocksÄ Rush komiska sida.

Redigerat av Peter Roos

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.