Jump to content
Annons

RIP Neal Peart


slejnard

Recommended Posts

Annons

RIP, Mister Peart. Rush var ett av mina favoritband som jag har lyssnat till sedan 70-talet och Peart och Lee två stora inspiratörer vid sidan av Lifeson. Han var också en ypperligt bra textförfattare och skrev alla texter i bandet efter att ha efterträtt originaltrummisen. En stor förlust inom musikvärlden 😞

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Garbage Media (oregistrerad)

Såg dom i globen när de var här första gången, hade plats längst bak men envisades med att tränga mig litegrann, hehe, ursäkta mig, jo allafall i öppningslåten tänkte jag fyfan va tungt är det Metallica jag hör? Var nån låt från deras nyaste skiva då, var inte helt beredd 🙂

 

RIP!!! 

Link to comment
Dela på andra sajter

HasseFX (oregistrerad)

RIP Neil 😔

Hjärncancer ryckte bort honom alldeles för tidigt! Förklarar varför de lade av rätt abrupt för 3 år sedan! Många tragedier för Neil över åren och han fick inte chansen att dra sig tillbaka i lugn och ro! Har varit die-hard-fan sedan Fly by Night för snart 45 år sedan (!!).

Uppskattade av en trogen skara fans och inte minst av sina kolleger! Så här såg det ut (och lät) när de sent omsider blev invalda i R&R Halll of Fame!

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-01-12 at 11:36, Garbage Media said:

Såg dom i globen när de var här första gången, hade plats längst bak men envisades med att tränga mig litegrann, hehe, ursäkta mig, jo allafall i öppningslåten tänkte jag fyfan va tungt är det Metallica jag hör? Var nån låt från deras nyaste skiva då, var inte helt beredd 🙂

 

RIP!!! 

Jag såg dom också i Globen för länge sedan. Jag har aldrig varit så intresserad av dom, men jag har bestämt för mig att dom började denna konsert med ”sin stora hit” som jag inte vet vad den heter men som finns bla på olika samlingsalbum. Det är den enda låt jag minns eftersom jag hört den så många gånger. Jag har för mig jag fick en biljett av nån bekant som inte kunde gå. Tvättmaskiner på scen har jag för mig, eller torktumlare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att han gick bort givetvis men jag minns inte en låt med dom överhuvudtaget och nu när jag lyssnar inser jag varför för jag tycker inte att det är eller var speciellt bra dessvärre. Men som sagt oerhört tragiskt för alla som gillade och givetvis dom närmaste.

(Då skulle ni ha varit med när jag gick på koncert med Johnny Winter I Köpenhamn för tusen år sedan. Förbandet spelade högt som fan så när dom äntligen slutade så tänkte man skönt nu blir det musik och inte bara högt. Jo tjena det blev visserligen äntligen Musik med Jumping Jack Flash, Highway sixty one osv men ännu högre och hela ligan uppklädda i nån slags Abba liknande kostymering och platå dojjor. Snacka om kontraster till musiken.)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
On 2020-01-18 at 17:24 sa Erik dP:

Jag såg dom också i Globen för länge sedan. Jag har aldrig varit så intresserad av dom, men jag har bestämt för mig att dom började denna konsert med ”sin stora hit” som jag inte vet vad den heter men som finns bla på olika samlingsalbum. Det är den enda låt jag minns eftersom jag hört den så många gånger. Jag har för mig jag fick en biljett av nån bekant som inte kunde gå. Tvättmaskiner på scen har jag för mig, eller torktumlare.

Geddy Lee linade in sin bas direkt i PA:t/monitorerna så det blev torktumlare på den turnén - istället för basrigg - och grillade kycklingar på den nästföljande spelningen i Globen. Och det visar ju också Rush komiska sida.

Redigerat av Peter Roos
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...