Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
2 hours ago, Jan Vertsberg said:

Jag tror jag tog den från ett bra ställe! Men problemet började innan jag laddade hem den nya Asio. 

Samma problem eller något annat?

Vilka var de senaste förändringarna du gjorde innan du installerade nya ASIO4ALL-drivrutinen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försökte än en gång spela in min gitarr, det är en väldigt lång historia! Höll på och fiffla med massa ändringar. Det vill inte fungera!! En gång har jag lyckats, men då  blev det redan inspelade inspelat en gång till in på samma kanal som gitarren! Men den här gången blev det bara brus och tjut och brumm och skit. Men ingen gitarr???? %Så vad jag fifflade med sist. har jag ingen aning om! Tack alla vänliga människor där ute som försöker hjälpa! Men detta kan nog ingen lösa. Jag måste hitta någon som kan FL. Och som kan visa mig på plats! Jag kan liksom inte förklara alla konstigheter som händer i programmet!! Tack ändå!!! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att du redan kollat på youtube videos om hur man spelar in analoga signaler i FL studio annars gör det för det finns mycket om FL studio där så vitt jag minns.

En yngre yngling 😄 i bekantskapskretsen vill börja med FL studio så vi laddade hem det så jag skulle få kolla på det lite. Jag måste säga att jag blev inte imponerad tyckte det såg rörigt ut och inte som resten av dawsen där man ganska snabbt fattar ungefär hur det funkar i alla fall.

Skulle nog rekommendera Reaper eller nån annan daw istället men jag antar att du och kanske kompisar kör med FL studio sedan lång tid redan. Men ärligt att spela in två analoga ljudspår ska inte vara svårt i ett musikprogram.

Angående asio så kör jag mac os så där kan jag inte hjälpa till mer än att se till det inte krockar med nån annan drivare.

Annars fråga på 99 musik där finns det en massa syntfolk dom kör nog FL studio hela ligan i smyg så där borde finnas hjälp tycker man.

sorry kass hjälp jag vet

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...