Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tjena får inte mitt export att funka i cubase v1.01

Har gjort en stor mix på några låtar men jag kan inte exportera den så att det blir en audio mixdown... Då e min fråga så här hur ska jag gå till väga för att göra en mp3 låt av mina mixningar som jag har gjort jag ska väl trycka på export ?

Men när jag väljer att jag vill ha den som en mp3 fil eller wav. Så får jag en error during the export ? någon som vet vad jag gör för fel?

//Morpeus

Annons
Posted

Har du satt left och right locator runt det du ska exportera?

Har du en korrekt installerad MP3-encoder? typ Fraunhofer eller liknande

Posted

Det är väl audiofiler du försöker exportera? Left och Right locator är de två lodräta strecken märkta med ett L och ett R överst. Dom brukar man placera så att loopen man lyssnar på börjar vid Left och slutar vid Right locator. Muta alla spår som inte ska vara med i mixen så ska övriga spår som befinner sig mellan Left och Right mixas. Left måste då vara till vänster om Right locator.

• 2 weeks later...
Posted

Förtydligande: Ovanför alla ljudspåren har du en mätning i sekunder eller takter där du kan markera vartifrån du vill börja lyssna... För du muspekaren till överkanten på denna mätning så kan du klicka dit en left locator... klicka den till vänster om alla ljudspår.

Right locatorn ska således vara till höger om alla ljudspår, men du håller denna gång ned tangenten ALT medans du klickar.

Fan, vilken lam beskrivning jag gjorde 😏 jag borde fortsätta den där serien "... For dummies". Cubase For Dummies :rolleyes: