Jump to content
Annons

Musik snutt feedback


Zaahii

Recommended Posts

här en liten snutt här från en låt jag sitter o pysslar med. Det är tänkt att vara ett drop, och jag skulle vilja gärna vilja höra vad ni tycker om den. Eller om det finns något jag kan ändra på. Jag har tyvärr inte börjat mixa låten än så jag tipsar er om att sänka volymen på den enheten ni lyssnar på. Har ni några sköna mixningstips eller coola effekt ideer får ni gärna skriva. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra melodi men de piano-eko fungerar inte för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pianospelet känns lite stelt och fyrkantigt och väldigt rakt på beatet men det kanske ska vara så. Vet inget om gengren dessvärre så det är bara en spontan reaktion. Själv skulle jag testa att lira det live på ett riktigt piano för att få känslan (det vill säga om jag kunde lira piano) för det som funkar när man spelar "på riktigt" det funkar i alla lägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, pop53 said:

Pianospelet känns lite stelt och fyrkantigt och väldigt rakt på beatet men det kanske ska vara så. Vet inget om gengren dessvärre så det är bara en spontan reaktion. Själv skulle jag testa att lira det live på ett riktigt piano för att få känslan (det vill säga om jag kunde lira piano) för det som funkar när man spelar "på riktigt" det funkar i alla lägen.

Av ren nyfikenhet vilken/vilka genrer gör du musik i? 🙂  

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-08-14 at 10:45, Zaahii said:

Menar du reveerb på piano? 

Jag syftar åt det upprepade piano toner (den första är ju betonad, de andra  nertonad). Det är nått som inte stämmer med deras timing eller så är det anslaget, jag stör mig på. Ett reverb från 'rummet' finns inte med , eller så hör jag den inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...