Jump to content
Annons

Ny låt, önskar lite feedback:) (EDM)


Recommended Posts

Hej!

Har precis gjort klart mitt senaste alster som jag hemskt gärna skulle vilja dela med mig av och gärna få lite inputs på. 🙂

Slängde in lite sång i låten, är fruktansvärt färsk när det gäller vocals, (och även mycket annat hehe) har mycket att jobba på vilket jag såklart är medveten om.
Men det går helt klart framåt i utvecklingen tycker jag, vore kul att höra andras tankar och åsikter kring låten och utvecklingen om någon hört mina tidigare skapelser. 🙂

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Riktigt skön låt! Delayen på 0:28 låter lite off tempo. Det är även lite Fx,  t.ex white noiset som kommer direkt efter 0:30 som tar över lite och skulle kunna sänkas. Annars tycker jag det låter bra. du har verkligen lyckats få till ett härligt sound.

Jag har själv börjat intressera mig för mixing av EDM och liknande. Har producerat i några år nu så jag är bekväm i genren. Om du vill skulle jag kunna göra en mix och på denna då jag vill öva och förbättra mina mixing skills 🙂

Skicka ett PM om du är intresserad, annars önskar jag dig lycka till! 

 

Redigerat av Antoonn
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min musik direkt, så jag kanske inte vet vad jag pratar om.

Men jag tycker sången och låten har helt olika energi, som att de inte hör ihop. Sången tycker jag är bra, skön grundton. Uttrycket är mer åt det känsliga och melankoliska hållet, medan låten känns hård, kall, känslolös och odynamisk.

I övrigt tycker jag låter det väl som vilken sån typ av låt som helst. Inget speciellt s a s. Därmed inte inte heller dålig av sitt slag antar jag 🙂.  Jag vet som sagt inte hur det egentligen ska låta i den här genren. Jag går bara på vad jag hör, oavsett genre.  

Men bra jobbat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2019-03-01 på 12:19, Antoonn säger:

Riktigt skön låt! Delayen på 0:28 låter lite off tempo. Det är även lite Fx,  t.ex white noiset som kommer direkt efter 0:30 som tar över lite och skulle kunna sänkas. Annars tycker jag det låter bra. du har verkligen lyckats få till ett härligt sound.

Jag har själv börjat intressera mig för mixing av EDM och liknande. Har producerat i några år nu så jag är bekväm i genren. Om du vill skulle jag kunna göra en mix och på denna då jag vill öva och förbättra mina mixing skills 🙂

Skicka ett PM om du är intresserad, annars önskar jag dig lycka till! 

 

Tack så mycket mannen! 🙂

Ja det finns helt klart lite skavanker här och där som går att förbättra, man blir lite döv efter att ha lyssnat om och om igen på låten. Därför är det bra att få höra vad andra hör som man själv missar.

Vad roligt, det är absolut intressant. Försöker lära mig det men det går sakta framåt tycker jag. (Dock bara proddat i cirka 5-6 månader nu) Tror det skulle vara otroligt lärorikt för mig med att höra någon mixa låten jag skapat! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, Jopol säger:

Inte min musik direkt, så jag kanske inte vet vad jag pratar om.

Men jag tycker sången och låten har helt olika energi, som att de inte hör ihop. Sången tycker jag är bra, skön grundton. Uttrycket är mer åt det känsliga och melankoliska hållet, medan låten känns hård, kall, känslolös och odynamisk.

I övrigt tycker jag låter det väl som vilken sån typ av låt som helst. Inget speciellt s a s. Därmed inte inte heller dålig av sitt slag antar jag 🙂.  Jag vet som sagt inte hur det egentligen ska låta i den här genren. Jag går bara på vad jag hör, oavsett genre.  

Men bra jobbat. 

Smaken är som baken helt enkelt, tack för ditt inlägg. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, Christoph Henry säger:

Smaken är som baken helt enkelt, tack för ditt inlägg. 🙂

Absolut 🙂

Jag tycker du ska prova den där rösten i en ackustisk låt, eller en låt med mer gung, typ nån tropical variant eller nåt. Tror det skulle kunna funka bra.

Lycka till med kreationerna 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, Jopol säger:

Absolut 🙂

Jag tycker du ska prova den där rösten i en ackustisk låt, eller en låt med mer gung, typ nån tropical variant eller nåt. Tror det skulle kunna funka bra.

Lycka till med kreationerna 🙂

Ja jag kanske testar det i kommande projekt!
Tack så mycket och detsamma! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...