Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

LÀnge sen jag lyssnade pÄ den plattan. Men det Àr fortfarande inte tillÄtet lÀgga upp covers hÀr.

Postat (redigerat)

Bra lÄt och bra spelat/sjunget, men Àr det som DH sÀger en cover? Trist att det inte stod skrivet i sÄ fall. Jag lyssnar hellre pÄ folks egna lÄtar, och hÀr pÄ forumet brukar jag utgÄ ifrÄn att det Àr sÄ (bla pga regler).

Edit:

...Nu ser jag...Skid Row. Jag tyckte det lÀt Ät 90-talshÄllet.

En frÄga. Jag har inte Spotify, men nÀr jag klickar pÄ den lÀnken stÄr det inget om Skid Row. Hur funkar det? Kan man lÀgga upp lÄtar utan att skriva att det Àr covers pÄ Spotify? RÀttigheter?

Redigerat av Erik dP
Postat
10 timmar sedan, Erik dP sÀger:

Bra lÄt och bra spelat/sjunget

Först och frĂ€mst: Tack! 😄 

10 timmar sedan, Erik dP sÀger:

En frÄga. Jag har inte Spotify, men nÀr jag klickar pÄ den lÀnken stÄr det inget om Skid Row. Hur funkar det? Kan man lÀgga upp lÄtar utan att skriva att det Àr covers pÄ Spotify? RÀttigheter?

Spotify verkar ha regler om vilken information som bör vara med nÀr det kommer till lÄttitel, artistnamn och album. Ganska strikt begrÀnsat till just precis det. Sammarbeten dÀremot fÄr ju stÄ med, och utmÀrks ofta av den ökÀnda förkortningen "feat.".

Enligt upphovslag har vem som helst rĂ€tt att göra covers, precis som i alla andra sammanhang. Det finns dock inget fog för oro, just precis av upphovsrĂ€ttsliga regler. Jag anvĂ€nde mig av Distrokid nĂ€r jag laddade upp. Just Distrokid erbjuder en tjĂ€nst dĂ€r de sköter upphovsrĂ€tten vid covers, sĂ„ att rĂ€tt blir rĂ€tt och Sebastian Bach och de andra fĂ„r all eventuell vinst. Helt i sin ordning. 🙂

NÀr man söker efter Hooked on a Feeling med Björn Skifs pÄ Spotify sÄ stÄr det inte att det Àr en cover, dÀr heller, bara som ett exempel.

Jag hoppas att det inte lĂ„ter "tyket" pĂ„ nĂ„got sĂ€tt, jag försöker bara vara saklig 🙂 

Postat (redigerat)
7 timmar sedan, slejnard sÀger:

HĂ€rligt! Gillade skid row massor nĂ€r det begav sig. Tycker att du fĂ„tt till det riktigt bra! Schysst video och coolt med sm57:an. Sjöng du in lĂ„ten med den? Kanske ska prova 🙂

bra jobbat! ?

Tack Slejnard! Gillar SM57an, bĂ„de för ljudet och estetiken. Och inte bara för att Lemmy anvĂ€nde dem live 😉 

Jag spelade in med den ocksÄ! Tycker det funkar utmÀrkt. Vred upp monitorerna högt som fasen och sjöng allt vad jag orkade. Tricket var att gÄ sÄ nÀra mikrofonen att det minskade lÀcket, och sen gejta som bara den. Popfilter Àr absolut nödvÀndigt dÄ! Om man inte Àlskar att RX'a ?

Redigerat av Grooty
  • Gilla 1
Postat

Jag gillar inte cover's, för det allra mesta Àr de uppfuckade ... men din Àr rÀtt bra. Se fram emot att fÄ höra en av dina egna lÄtar. Och det visar att det finns musiker kvar dÀrute som inte Àgna sig Ät EDM ? ... ROCK ON !

• Gilla 1
Postat
5 timmar sedan, HomerJSimpsson sÀger:

Jag gillar inte cover's, för det allra mesta Àr de uppfuckade ... men din Àr rÀtt bra. Se fram emot att fÄ höra en av dina egna lÄtar. Och det visar att det finns musiker kvar dÀrute som inte Àgna sig Ät EDM ? ... ROCK ON !

Tack Homer! Veckans komplimang!

Eget material Ă€r pĂ„ gĂ„ng. Ska bara ivĂ€g pĂ„ mastring först! 🙂

Postat
4 timmar sedan, arkade sÀger:

Gillar din röst starkt 🙂 Bra med tryck och energi i den! 

Tack, arkade! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.