Jump to content
Annons

Ny balad


Värd att jobba vidare på?  

14 röster

  1. 1. Värd att jobba vidare på?

    • 1. Släng skiten!
      6
    • 2. Ha den som den är!
      0
    • 3. Helt ok!
      0
    • 4. Suverän,jobba på den!
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Lonely

ARTIST/GRUPP: Mikael & Sophia

GENRE: Balad

LÅTLÄNGD: 02.18

KOMPOSITÖR: Mikael & Sophia

PRODUCENT: Mikael

EV. MEDVERKANDE: Mikael & Sophia

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,17 Mb

STATUS: Färdig demo?

LÅTLÄNK: Lonely

Är denna låten tillräckligt bra för att jobba vidare på?

Tacksam för kommentarer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag ska vara ärlig..

Jag tycker faktiskt att ni kan slänga den. Texten är en enda stor klyscha, sången är falsk, uttalet på engelskan är väldigt "försvenskat" och refrängen får mig bara att vilja spola till nästa vers.

Men låtens sensmoral är ju fin.

Link to comment
Dela på andra sajter

alltså...tyvärr. Jag vill inte strö salt i såren men detta projekt är bara att tokslänga å det snaraste, det är i ärlighetens namn en jättedålig låt på alla sätt. Men du verkar ha lite känsla för harmonier så det bara att jobba på, men inte heller med den texten utan tillbaks till skrivbordet!!

Lycka till & jobba på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. Ja detta känns ganska mycket som ett projektarbete från årkurs 8 i grunskolans musiktimmar. Men trots min kritik ska ni fortsätta skriva, alla måste ju börja någonstans, själv lät jag inte ett dugg bättre än så här när jag började musicera. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej,roligt att läsa era kommentarer. Men jag tror faktiskt inte jag ska slänga låten helt och hållet eftersom den fått bra kretik på andra ställen. Men det som troligen kommer göras om är att den ska ha en vers till. Hela låten ska spelas om,och då ska den spelas in mer seriöst med mer "ös". Men men,får väl se om det blir en hit i mängden eller en radioslänga 😱

Tacksam för alla svaren...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr_Jagger (oregistrerad)

jag håller med tidigare inlägg, lägg inte mer tid på låten, försök kom upp med något nytt som vi kan höra på.

Link to comment
Dela på andra sajter

njaa..jobba vidare...

uttalet på sången är för mycket svengelska, fast jag tycker endå man kan göra nåt åt låten, lite mer power i låten kanske`? och gör nåt annat med refrängen, tycker det blir som nåt medley mellan vers och refräng...

kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker om låten! Det är väldigt mycket amerikans indiepop känsla över låten och jag tror det är åt det hållet ni vill åt. Labeln sub pop tror jag släpper musik i denna stil. Småsaker med sången och produktionen som kan ordnas med. Tex bättre studio skulle kunna göra att sången läggs på med större säkerhet, vilket skulle lyfta låten. Annars så tycker jag om känslan i låten. Jag tror att detta forum kanske inte har den musiksmak att denna låt föll på allas läppar... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...