Jump to content
Annons

Things From The Past [Metal]


Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Okej tycker gitarrerna är lite för låga. Basen är tunn.  Trummorna låter för stela. Det saknas tryck i mixen. Sången finns det inget att anmärka på eller leadguran. Annars en bra låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kritiken, ONSatan, både för det du tyckte var mindre bra och för att du tycker att låten är skön. Basens låga toner kunde ha varit något starkare i en del partier även ifall det inte är ...And Justice For All territorium. Trummorna kan kanske bli tydligare då jag masterat det till K-14 nivåer som resulterar i tydligare peakar och dynamik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Tydligare trummor har inget med mastring att göra. Se till att allt är som det ska vara innan du ens tänker på mastring. Det handlar om hur det är mixat helt enkelt. Parallellkompression kan användas för att skaka mer liv i dem och även saturation, vilket är mycket vanligt på speciellt virveln i sån här typ av musik. Clipper också att inte förglömma.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Grymt som fan!

Andra versionen låter bättre med mer botten. Är inte insatt i genren direkt, men av ren nyfikenhet jämförde jag med Death Destructions The shredding march som jag tycker har ungefär samma ljudbild. Visst är det mer low end och värme i exemplet nedan om man har det som referens? Bara en tanke!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Du ska också ha ett jättestort tack, candybag! Du ska veta att jag är inte det minsta insatt i genren heller då detta är första typen av sådan låt som jag skrivit. Jag ska lyssna på Death Destruction som du tipsar om! Jag höjde basen i den slutgiltiga mixen, samt blandade in det rena DI ljudet för att få tillbaka mer låga frekvenser samt skar bastrumman och lade ett lätt högpassfilter på hela mixen omkring 35Hz för att få bort "okontrollerad och slapp" bas.

Redigerat av punkrockdude
Lade till mer text
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är den slutgiltiga versionen (den som kallas NEW) gjord och uppladdad till Spotify m.m. så ingen annan mix kommer att göras. Jag är i min Linux distro just nu så jag kan inte ladda projektet i Reaper då lååångt från alla effekterna är tillgängliga för Reapers Linux version. Jag ska försöka komma ihåg att kolla in vilken frekvens som kickens fundamentala frekvens ligger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...