Jump to content
Annons

Använda 32bit plugin i Windows 10 64 bit


daniel10

Recommended Posts

Hej!

Jag kör Windows 10 med 64 bit och Cubase 9. Jag har en massa 64 bit plugins som fungerar utmärkt bla massa pluggar från softtube.

Nu funderar jag på att köpa en Lexion mx400 och leka lite med.

Tydligen kan man styra denna via USB direkt från datorn om man vill.

Men den pluggen funkar bara i 32bit Windows. Är det möjligt att få den att funka i 64 bit Windows?

Självklart vill jag inte äventyra driftsäkerheten på alla mina 64 bit plugins, för datorn funkar riktigt bra nu. Men finns det något enkelt och driftsäker sätt för att köra 32 bit plugin i 64 bit Windows?

Mvh Daniel 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Det är billigare att köpa MPX som native plugin. https://lexiconpro.com/en/products/mpx-native-reverb

du kan även använda spdif och ratta manuellt. Vill man köra 32bitars plugins så finns jbridge. Jag körde
mac versionen och det fungerade OK. Någon speciell anledning till att du vill ha HW reverb? Finns ganska
många bra alternativ i plugin format.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

MX400 är inte direkt någon höjdare heller. Låter inte som något klassiskt Lexiconreverb. Ärligt så är det slöseri med pengar. Du hittar bättre för de pengarna i mjukvaruform. Vill man satsa på hårdvara så vill man väl ha något som håller hög klass? Men aja det är dina pengar som sagt var och gör vad du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...