Jump to content
Annons

Problem med Focusrite control


Hellpig

Recommended Posts

Hepp,

Slog till och köpte ett Focusrite 6i6 mk2 eftersom mitt gamla ljudkort inte har någon support längre och ingen S/PDIF. Nu är allt installerat och kortet funkar men så tänkte jag att jag skulle starta upp Focusrite Control - har fått för mig att det är viktigt av anledning som framstår som något luddiga för mig än så länge men kolla här:

Focusrite.jpg

focusrite2.jpg

Ljudet funkar, har inte dragit igång Cubase (ännu) men Focusrite Control tycker inte att det finns någon hårdvara?! Tänkte bara kolla om någon kanske råkat ut för något liknande? Sökt på det men hittade bara något om att drivrutinerna kan balla ur och att man kan köra en omstart så löser det sig, men har startat om 4 gånger - samma sak. Man kan inte göra något alls i FC heller, finns ingen meny eller så. Förhoppningsvis så behöver man kanske inte ens FC, det är kanske bara något jag har fått för mig?! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Funkar att spela upp från Cubase, inte hunnit testa att spela in ännu.

Skapat en support-ticket hos Focusrirte på detta, får väl se vad som händer. Man behöver tydligen FC för att routa på olika sätt, vet inte om det är något måste för mig - har aldrig routat om något med tidigare ljudkort. Kanske krävs för att få S/PDIF att funka? Vad fan vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Har inte det kortet men Saffire Pro dsp 24. FC:n ser likadan ut som på 56:an, och borde nog vara detsamma med ditt kort, och om det nu skulle vara så så kolla in den här videon för hur man reampar med focusritekort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, DieHard! 

Tydligen klarade inte FC av att man valde att installera på en annan enhet... i services.msc kunde jag se att den pekade mot en sökväg på C: som inte fanns. Avinstallerade och ominstallerade på C: och se på fan om det inte funkar nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...