Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jo, det kommer ju en skiva med varje nummer av studio numera sÄ det slog mig just nÀr jag titta pÄ alla skivorna pÄ min cd hylla.

Dom bara ligger dĂ€r! 😕

SĂ„ jag tĂ€nkte att det kanske vore nice om ni med nĂ„t nummer kunde skicka ut en liten kartonglĂ„da, stĂ€ll, fack eller nĂ„t som man fĂ„r vika ihop och stĂ€lla skivorna i och som ni kan slĂ€nga eran fina logga pĂ„. 😕

PR vet du. Desutom Àr det totalt sett det tjugonde numret som kommer. NÄt att fira va?

Annons
Postat

Det vore jÀdra nice alltsÄ! Typ en vikbar kartong! ;D

Postat

sedan festivalpropparna sÄ har jag vÀntat pÄ festivalkondomer, men det har inte som synes levererats Ànnu.

sÄ du fÄr glatt "om det finns nÄgon rÀttvisa i vÀrlden" vÀnta pÄ din pappkartong tills det att jag har fÄtt mina kondomer.

///minus

Postat

Jag Ă€r en liten suck-up för "reklam"-prylar.. hade vart trevligt nĂ„n tidskriftsamlare och kanske nĂ„tt att ha skivorna i. Tröja till prenumeranter? 😠 ..eller..nĂ€..

/David

Postat

God idé ... Och Àven gÀrna samlarmappar eller liknande att ha tidningarna i. BÀttre att ha dem pÄ ett samlat stÀlle Àn att de ligger och skrÀpar lite överallt i min otroligt stora 40kvm etta :rolleyes:

/Daniel

Postat (redigerat)

Äh, jag behĂ„ller skivorna en stund om det Ă€r nĂ„t intressant. Sen slĂ€nger jag skivorna. Tidningarna lagras dĂ€remot alltid i hyllorna. 🙂

Ja, jag vet hur du förmodligen tÀnker. "SlÀnger du skivorna? :rolleyes:"

Hade du frÄgat mig för ett Är sedan hade jag ocksÄ reagerat. Men jag har tÀnkt om... I somras svepte jag nÀstan alla av de skivor jag fÄtt med tidningar. Det var mÄÄÄÄnga! Och det kÀndes skönt!

Kan nĂ„n sĂ€ga mig nĂ€r jag skulle haft anvĂ€ndning av en komplett uppsĂ€ttning av skivorna frĂ„n alla nummer av tidningen Tekno? Eller PC Extra? Eller kĂ€nt suget att stoppa i en gammal skiva frĂ„n Datormagazin (frĂ„n den tiden nĂ€r Amiga 4000 var het och de just hade börjat skriva om PC)? Bara för att se vad den innehöll eller? 🙂

Skivorna i Studio har jag behĂ„llit Ă€n sĂ„ lĂ€nge... Fast vissa av dem har jag inte ens stoppat i datorn. Det Ă€r trevligt med lite gratis samplade instrument... och blir jag intresserad av produkterna som testas Ă€r det jĂ€ttebra med ljudexempel! 😎

FörlÄt mig Olsberg, men om tre-fyra Är Äker nog Studio-skivorna ut ocksÄ - oavsett om jag har en kartong eller plastfodral...

Redigerat av vectro
Postat (redigerat)

vectro: No hard feelings, jag och mÄnga andra Àr som du! Vi kommer organisera om en del just med innehÄllet pÄ cd-skivan. IstÀllet för att trassla med cd-skivor som har material man ÀndÄ antingen glömmer bort eller har kastat, lÀgger vi ut allt pÄ en nyutvecklad webbtjÀnst. Som man alltid har tillgÄng till.

Pengarna vi sparar pÄ detta, lÀgger vi istÀllet pÄ att agera Ànnu mer pÄ webben, först och frÀmst med fler nyheter pÄ vÄr förstasida www.studio.se, dÀr vi med handen pÄ hjÀrtat inte varit tillrÀckligt bra. Se mer i ledaren i kommande nummer 4.

Redigerat av Olsberg
Postat
Äh, jag behĂ„ller skivorna en stund om det Ă€r nĂ„t intressant. Sen slĂ€nger jag skivorna. Tidningarna lagras dĂ€remot alltid i hyllorna. 🙂

Ja, jag vet hur du förmodligen tĂ€nker. "SlĂ€nger du skivorna? 🙂"

Hade du frÄgat mig för ett Är sedan hade jag ocksÄ reagerat. Men jag har tÀnkt om... I somras svepte jag nÀstan alla av de skivor jag fÄtt med tidningar. Det var mÄÄÄÄnga! Och det kÀndes skönt!

Kan nĂ„n sĂ€ga mig nĂ€r jag skulle haft anvĂ€ndning av en komplett uppsĂ€ttning av skivorna frĂ„n alla nummer av tidningen Tekno? Eller PC Extra? Eller kĂ€nt suget att stoppa i en gammal skiva frĂ„n Datormagazin (frĂ„n den tiden nĂ€r Amiga 4000 var het och de just hade börjat skriva om PC)? Bara för att se vad den innehöll eller? 🙂

Skivorna i Studio har jag behĂ„llit Ă€n sĂ„ lĂ€nge... Fast vissa av dem har jag inte ens stoppat i datorn. Det Ă€r trevligt med lite gratis samplade instrument... och blir jag intresserad av produkterna som testas Ă€r det jĂ€ttebra med ljudexempel! 😆

FörlÄt mig Olsberg, men om tre-fyra Är Äker nog Studio-skivorna ut ocksÄ - oavsett om jag har en kartong eller plastfodral...

*kikar pÄ min hög av Amiga-cd-skivor*

Postat

Gott!

Snygga till den sidan, den Àr inte direkt vacker... och Àr den inte tilltalande, sÄ lÀser man inte sina nyheter dÀr heller. (Eller ja... jag gör det sÀllan)

Kanske ni gör en webshop sen dĂ€r ni sĂ€ljer sĂ„nna studiopryttlar? 🙂 Haklappar och tröjor och musmattor och annat som efterfrĂ„gats? 🙂

Postat
Kanske ni gör en webshop sen dĂ€r ni sĂ€ljer sĂ„nna studiopryttlar? 😳 Haklappar och tröjor och musmattor och annat som efterfrĂ„gats? 😉

mm det va precis det jag menade... 😉 SĂ„ kan var och en köpa sin "Hacke-haklapp" och sitt tidskrifts-samlarstĂ€ll etc...

Postat
mm det va precis det jag menade... đŸ˜± SĂ„ kan var och en köpa sin "Hacke-haklapp" och sitt tidskrifts-samlarstĂ€ll etc...

Var ditt inlĂ€gg jag tĂ€nkte hĂ€nvisa till, men jag glömde det, sĂ„ det blev lite kaka pĂ„ kaka... 😄

Postat

Ja, jag vet hur du förmodligen tĂ€nker. "SlĂ€nger du skivorna? 😄"

Kan nĂ„n sĂ€ga mig nĂ€r jag skulle haft anvĂ€ndning av en komplett uppsĂ€ttning av skivorna frĂ„n alla nummer av tidningen Tekno? Eller PC Extra? Eller kĂ€nt suget att stoppa i en gammal skiva frĂ„n Datormagazin (frĂ„n den tiden nĂ€r Amiga 4000 var het och de just hade börjat skriva om PC)? Bara för att se vad den innehöll eller? đŸ˜±

Skivorna i Studio har jag behĂ„llit Ă€n sĂ„ lĂ€nge... Fast vissa av dem har jag inte ens stoppat i datorn. Det Ă€r trevligt med lite gratis samplade instrument... och blir jag intresserad av produkterna som testas Ă€r det jĂ€ttebra med ljudexempel! 😄

För vissa.. 😉

SjĂ€lv Ă€lskar jag att titta tillbaka pĂ„ gamla skivor, installera nĂ„got gammalt program/spel och bara njuta. Älskar gamla saker, och nya för den delen 😉

Postat

Bra drag att lĂ€gga mer resurser pĂ„ www.studio.se, den behöver verkligen en omgĂ„ng. 🙂

Jag kommer inte heller att sakna CD-skivorna, Ätminstone inte om det gÄr att ladda ner istÀllet. Det enda jag brukar göra Àr att kopiera eventuella samplingar till min samples-samling, och sen hamnar CDn i arkivet. Och ibland kollar man lite exempel-filer, förstÄs.

Mao bedömmer ni inte den bifogade CDn som en morot för spontana tidningsköpare? Jag tror fortfarande det finns en liten mÄlgrupp som blir (extra) lockade av att köpa en blaska pga den medföljande CDn, men gruppen blir mindre och mindre. Tveksamt om den Àr stor nog att berÀttiga merkostnaden för en medföljande CD (förmodar det Àr sÄ ni resonerar?).

Hur ska Ätkomsten till det motsvarande materialet pÄ webben gÄ till? Ska det vara kopplat till nÄt lösen i tidningen e.d. (som vissa andra IDG-blaskor gör) eller ska det vara fritt för alla att ladda ner, oavsett om de har tidningen eller ej?

FrÄgor som kanske jag kan sk*ita i, men Àr som vanligt nyfiken... :rolleyes:

Postat
Äh, jag behĂ„ller skivorna en stund om det Ă€r nĂ„t intressant. Sen slĂ€nger jag skivorna. Tidningarna lagras dĂ€remot alltid i hyllorna. 🙁

Ja, jag vet hur du förmodligen tÀnker. "SlÀnger du skivorna? :rolleyes:"

Kan nĂ„n sĂ€ga mig nĂ€r jag skulle haft anvĂ€ndning av en komplett uppsĂ€ttning av skivorna frĂ„n alla nummer av tidningen Tekno? Eller PC Extra? Eller kĂ€nt suget att stoppa i en gammal skiva frĂ„n Datormagazin (frĂ„n den tiden nĂ€r Amiga 4000 var het och de just hade börjat skriva om PC)? Bara för att se vad den innehöll eller? 😠

Skivorna i Studio har jag behĂ„llit Ă€n sĂ„ lĂ€nge... Fast vissa av dem har jag inte ens stoppat i datorn. Det Ă€r trevligt med lite gratis samplade instrument... och blir jag intresserad av produkterna som testas Ă€r det jĂ€ttebra med ljudexempel! 😄

*kikar pÄ min hög av Amiga-cd-skivor*

Öhh, tre fyra lĂ„dor Ataridisketter..... 🙂

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Att samla Àr en av mÀnniskans nedÀrvda basala egenskaper. I alla fall hos mÀn. Hustrun kastar, jag bÀr upp igen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.