Jump to content
Annons

Låtskrivare söker band/artist som är i behov av låtar


johanmusic

Recommended Posts

Hej!

Jag är en låtskrivare, bosatt i Gävle. Skriver låtar som kanske bäst kan beskrivas som kommersiell pop. Ibland blir det pop/RnB, ibland pop/rock och ibland pop/country. Och lite annat.

Skriver på engelska för det mesta.

Jag tänkte nu försöka använda detta forum för att efterlysa band/artister/projekt som behöver låtar.

Jobbar annars mest mot förlag som sedan pitchar mina låtar mot skivbolag och etablerade artister. Men jag skulle även tycka det vore väldigt roligt om någon up and coming artist eller band som jag verkligen tror på ville plocka upp någon av mina låtar, alternativt om vi kan göra något tillsammans.

Är för närvarande inne på sånt som låter lite som alltifrån OneRepublic och The Script till Nick Jonas, men även lite mer singer/songwriter-aktiga grejer. Spridda skurar alltså.

Kan vara bra att tydliggöra att jag alltså inte är producent. Det finns några "färdigproucerade" demos jag har i byrålådan som inte har hittat något hem ännu, men i övrigt är det mestadels akustiska inspelningar jag kan tillhandahålla när det kommer till att presentera mina låtar för dig/er.

På min Soundcloud hittar ni lite äldre saker jag gjort, en del i samarbete med andra och en del själv: https://soundcloud.com/johan-ahlenius

Hör gärna av er om det låter intressant, så kan vi prata vidare!

Med vänlig hälsning,

Johan

Redigerat av johanmusic
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
Annons

 

Hej Johan! Jag är en del av en grupp av tre killar som vill bli nästa upcoming pop-band. Vårt gruppnamn är ''tr3 apor'' och vi vill syssla med musik som kan jämföras med hov1/tjuvjakt. Våra namn är David Liedholm, Oskar Byggeth och Adam Liedholm. En av oss har tidigare varit aktiv och har skapat musiken till singeln ''summer'' ihop med gruppen ''lxbby''. Låten finns även på spotify. Och han går tidigare vid namnet Dezo (Oskar Byggeth). Han är killen som kommer skapa musiken medans jag och Adam Liedholm kommer sjunga/ rappa. Då det bara finns två stora grupper inom genren så ser vi stor potential och menar allvar med vårt engagemang. Vad vi behöver är hjälp med en bra låttext för att på riktigt komma igång. Vi har tillgång till riktig inspelningsstudio och gör musiken själva. Vi söker någon som kan ta emot musiken och utifrån våra berättelser och inspiration komma på en bra text som både passar in i genren och musiken.

 

Hör gärna av dig för att kasta idéer och fortsätta detta samtal om ett möjligtvis samarbete. Vänliga hälsningar Tr3 apor. 

Min email är: david.liedholm@gmail.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...