Jump to content
Annons

Metallica: Hardwired


KillwithSkill

Recommended Posts

Metallica: Hardwired

Så här 30 år senare, från en gång i tiden en storhetstid, så kan man höja lite på ögonbrynen lite lätt och faktiskt bli lite imponerad av dessa trötta liggsår. Man hör lite influenser från deras bästa tid, både låt och arr-mässigt. Tyvärr så ramlar jag inte av stolen ljudmässigt, kunde ha varit lite mer skitigare rullbandarklipp från 80 och fläskiga 80tals virvelsmack. MEN Jösses vad mkt bättre det är än Anger och Magnetic med idiotproducenter och miffomastering och kamelpenislåtar!!!

Det verkar som om Lasse Smörrebröd och James har producerat själva med hjälp av Greg Fidelman som har både Slayer och Slipknot i meritlistan.

Har dom tänkt rätt nu? ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Tycker det låter som Magneticuppföljare om det hela. Både låtmässigt och ljudmässigt. Ja innan kws sätter kaffet i halsen, 😆, så menar jag den versionen som släpptes som guitarhero eller vad det nu var och inte skiten som släpptes som cd. 😕 Summa sumarum inte så upphetsande eller nytänkande och blir bara ett jaha för min del. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tycker det var ett mycket skönare gitarrljud än något man hör idag. Får lite mer ton i dem och inte bara en massa topp och bas eller grumligt mellanregister. Skönt att man hör att det är gitarrer som spelas och inte möts av en tjock ljudmatta av gitarrer som blir mätt och platt istället för fet och tung.

Så tycker jag. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter som Magneticuppföljare om det hela. Både låtmässigt och ljudmässigt. Ja innan kws sätter kaffet i halsen, 😆, så menar jag den versionen som släpptes som guitarhero eller vad det nu var och inte skiten som släpptes som cd. 😕 Summa sumarum inte så upphetsande eller nytänkande och blir bara ett jaha för min del. 😑

Lyssna först på Hardwired:

https://www.youtube.com/watch?v=uhBHL3v4d3I&feature=youtu.be

Sen slår du på That Was Just Your Life:

https://www.youtube.com/watch?v=pxg-re3woo0&feature=youtu.be&t=1m39s

Mp3-masteringpluggen är är äntligen borta...

Det öppnar upp och helt plötsligt låter det inte polsk radio från 1939.

Produktionsmässig håller jag med om att det är lite likt. Tyvärr så har Magnetic mastrats genom ett sugrör fylld med surrande mygg... 😄

Jämför dom båda...

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Lyssna först på Hardwired:

https://www.youtube.com/watch?v=uhBHL3v4d3I&feature=youtu.be

Sen slår du på That Was Just Your Life:

https://www.youtube.com/watch?v=pxg-re3woo0&feature=youtu.be&t=1m39s

Mp3-masteringpluggen är är äntligen borta...

Det öppnar upp och helt plötsligt låter det inte polsk radio från 1939.

Produktionsmässig håller jag med om att det är lite likt. Tyvärr så har Magnetic mastrats genom ett sugrör fylld med surrande mygg... 😄

Jämför dom båda...

Ja Magnetic...har man inte huvudvärk innan... 😄 Påstår man att man gillade den här söndermastrade skiten är som att påstå att man gillar försöka skita ut genom ett sugrör. 😆 Men i vanlig ordning väljer Lasse trummor som låter skit ändå. Borde mixat ner trummorna betydligt lägre. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Lättspytt, gäller alla låtarna som jag hört hittills. Som några burkar Sofiero en varm sommarkväll. Åker in och ut lätt, utan motstånd, rätt och slätt. Det sitter på första lyssningen, lättåtkomligt. Intressant att se exakt hur bajsnödig Hr Ulrich ser ut när han måste försöka prestera något inför kamerorna.

Nåja, det verkar vara en retrospektiv resa hittills denna skivan. Tänker på bandets (och flera andras) sena åttio-tal när jag hör detta. De flesta metal klyschor finns här, från tvåstämmiga Maidengitarrer, taktbyten till mumsiga vokala uttryck. Inget fel i det förstås men det känns som om jag hört det förut. Hade nog bara hoppats på något fräschare, något nytt.... men då hade jag väl gnällt över det istället  😛 

Skål!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det låter bra! Hardwired har jag lyssnat på ca 1000000000 ggr.

I like it! 

Har inte lyssnat så mycket på Mettallicccccaaaa men denna platta kommer jag att köpa! 

🥰  🥰  🥰  🥰  🥰  😊

Edit: Glömde en bokstav.. 

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...