StarCruiser Postat 23 april 2005 Dela Postat 23 april 2005 Hej, jag är ute efter en effekt som bäst(?) kan beskrivas som "baklänges reverb", dvs jag vill att reverbet skall starta innan själva ljudet och växa i styrka, fram till den punkt som själva orginalljudet startar. Någon som kan tipsa? //Mvh Magnus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 23 april 2005 Dela Postat 23 april 2005 Vänd ljudfilen bak-och-fram sedan lägger du på reverbet så att det "fastnar" i ljudfilen. Vänd seedan ljudfilen rätt igen och vips så kommer efterklangen börja innan själva ljudet. Går även att göra med delay och liknande tidsbaserade effekter. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Itzhak Postat 23 april 2005 Dela Postat 23 april 2005 det finns lite olika beroende på hur du tänkt dig, men du kan prova med att: -kopiera spåret (gör det gärna till ett stereospår) -vänd på det kopierade spåret(reverse). -lägg på den effekt du vill ha, och lägg på så mycket så du inte har kvar orginalsignalen -vänd på spåret igen, och så har du ditt "baklängesreverb" (förhoppningsvis i stereo) och kan själv välja hur mycket reverb du vill blanda ihop med orginalspåret (som finns kvar i orört skick) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
StarCruiser Postat 25 april 2005 Trådstartare Dela Postat 25 april 2005 Tack Itzahk och Majken! Precis vad jag tänkt mig, borde kanske kunnat räknat ut det själv... /Mvh Magnus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.