Jump to content
Annons

Favorit kommentar från flickvännen/pojkvännen!


pereds

Recommended Posts

Ps. gubben i ring P1 är ett  patriarkalt arv som varje vuxen individ med sunt förnuft måste göra sig av med....män är inga offer som ska skämmas bort hela livet för att vi har haft mammor som varit tyngda under patriarkatet Ds.

Teppas?

Vi ska visst skämmas. Läs den här pinsamma tråden och fundera på var könsrollerna kanske kommer ifrån.

Jag menade den andra även om Täppas säkert är av den generationen som har svårt att göra sig av med en del later....men som pappa till tre döttrar vill jag se mina döttrar växa upp till starka individer på lika villkor som sina jämnåriga killar

det handlar om vanlig respekt helt enkelt och att ingen ska sätta sig över nå'n annan 😳 Jag tror på människan 🙂 eller rättare sagt vill tro 😄 att man kan vara sig själv och vara accepterad för den man är....för fan kvinnor är över halva mänskligheten och i många andra länder runt om i världen ser situationen för kvinnor betydligt sämre ut än i Sverige... läste i tidningen nu i morse att en kvinna hade stenats till döds i Afganistan 😳

Edit: Blev längre än jag trodde

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Oj då... det här blev ett hett ämne...

Jag glömde att säga att min kvinna är gravid... och hon hade en dålig stund... hon är annars mycket stödjande i mitt musikskapande...

Jag glömde nog säga att hon hade rätt den dagen när hon sa sanningen...

Det har blivit mycket tid i fittstudion... nu ska det bli andra bullar...

Kvinnor och män skall vara tillsammans i studion... det blir roligast så... även om min flickvän inte sjunger så bra... så gör hon det med glädje...

Alla har vi dåliga dagar... vissa dåliga äktenskap... andra vill bara ha kul...

Den här tråden utvecklades inte till vad jag trott...

Lev väl och ta hand om varandra...

Per

Jomen, så är det ju. Ibland har man konflikter av olika skäl, ju. Jag och min hustru har bråkat i flera dagar nu men det går ju över och sedan har vi det bra tillsammans igen. Då kan jag sitta en stund vid studion utan sura kommentarer. Men jag menar att man alltid är ansvarig för hur man behandlar varandra.

En man som slår sin fru kan inte skylla på att han "bara var full och inte kunde hjälpa det". En kvinna kan inte bete sig hur som helst gentemot sin familj och skylla på mensen eller något annat. Visst är det så att man inte kan helt råda över vem man är och hur man är men man är alltid ansvarig för hur man beter sig.

Min hustru är en dubbelnatur, kan man säga; hon har ett hysteriskt drag som är "bitchigt" som någon här kallade det, med hennes andra ansikte är lika ljuvligt som hennes första är hemskt, så att säga. Tyvärr kan hon inte riktigt ta ansvar för vem hon är när hon visar sina sämsta sidor; å andra sidan...ingen behöver vara perfekt.

Hysteriska kan förresten bara kvinnor vara för enligt de gamla grekerna hängde tillståndet ihop med livmodern (hystera). Tidigare trodde jag bara att sådant var trams och obefogat kvinnoförtryck men numera tror jag att grekerna hade rätt. Hysteriska kvinnor har jag träffat många gånger men alla är det inte; jag hade en tjej ett långt tag en gång som definitivt inte var hysteriker. Och en enda man har jag träffat som jag kan associera till hysteriska drag.

Link to comment
Dela på andra sajter

En man som slår sin fru kan inte skylla på att han "bara var full och inte kunde hjälpa det". En kvinna kan inte bete sig hur som helst gentemot sin familj och skylla på mensen eller något annat. Visst är det så att man inte kan helt råda över vem man är och hur man är men man är alltid ansvarig för hur man beter sig.

Menstrationsperioden är en semester! Jag är maniskt empatisk och kan inte annat än att alltid lyssna med alla tentakler hur min partner mår, och märker jag minsta vibbar om att något inte är helt ok då går jag till angrepp. Hur mår du? Vad tänker du på? Något som hänt? Är det något jag gjort? Något jag inte gjort? Osv, osv osv... :rolleyes:

I grund och botten är detta ju bra eftersom ens partner får den uppmärksamhet och förståelse de ofta får kämpa för i så många förhållanden. Men ibland går det såklart till överdrift, ibland önskar vi båda att jag bara sket i vilket. 🙂 Och det är just det jag gör under nämnda period - då VET jag att hennes humör och dåliga vibbar INTE beror på mig, så då bara kopplar jag av med ett leende och ignorerar hennes beteende. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...