Jump to content
Annons

Voxengo Curve EQ


Hasse k

Recommended Posts

Tacksam för ide'er om hur man får bort nämnda equalizer som tydligen fanns som demoversion i Cubase 7. Problemet är att den hindrar uppstarten av Cubase med ideliga omstarter som följd.

Och man klarar sig bra med de EQ.s som finns kvar i Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Tacksam för ide'er om hur man får bort nämnda equalizer som tydligen fanns som demoversion i Cubase 7. Problemet är att den hindrar uppstarten av Cubase med ideliga omstarter som följd.

Och man klarar sig bra med de EQ.s som finns kvar i Cubase.

Demo version? Den finns installerad där cubase är installerad (Content/VST3/CurveEQ.vst3 på osx) Den går kanske att ta bort, men det blir nog svårt att få på uppdateringar efter det. Fast är det nog ett icke problem för cubase 7, det kommer inte något mer där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret.

I alla fall så kommer det upp följande text när jag försöker att starta upp ett visst project:" Appl Voxengo Curve EQ e Licenser no valid for this appl"

I bland så tappar också Cubase kontakten med ljudkortet när texten kommer upp.

Väljer man Voxengo som EQ så står det också klart och tydligt att det är en demoversion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör förvisso inte Cubase, men just registrering av vissa plugins brukar kräva adminbehörigheter. Testa genom att högerklicka på Cubase-ikonen och välj "Run as Administrator". Se om det får pluggen att registrera de ändringar den behöver. Därefter, stäng ner och starta Cubase som vanligt.

Skulle det inte fungera, ska det bara vara att lyfta ur vederbörande plugin ur VST-mappen och sedan starta Cubase. (Se även till att mappen analyseras, ifall den inte automatiskt gör det vid varje uppstart.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för dina tips Cathrine. Ska försöka testa detta.

Jag nämnde väl heller inte att jag har Cubase Artist installerat.

Det är nog så att det stora Cubase har Voxengo installerat medan Artist har det bara som demo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske drabbades av samma problem som jag när w10 uppdaterades, att rättigheter för redan installerad mjukvara drog in... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...