Jump to content
Annons

Ominstallation av Cubase - Groove Agent trumljud borta


Ezzet

Recommended Posts

Installerade om Windows på min dator idag (Windows 8.1) och installerade då på nytt mitt Cubase 8.

Problemet är att när jag öppnar mina projekt sedan tidigare så spelas allt ljud upp utom i dem i min Groove Agent, för att mina val av ljud där inte längre är sparade av någon anledning. Detta är samma för alla projekt jag öppnat hittills.

Lagt ner mycket tid för att hitta rätt ljud så skulle verkligen på något sätt vilja kunna få tillbaka som det var innan.

Öppnar man ett projekt som är sparat så borde det ju öppnas och se ut på exakt samma sätt?

Hoppas någon har ett förslag till lösning.

/Sune

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det Groove Agent One?

I så fall kanske detta hjälper: https://www.steinber...ductfamily%5D=2

Nej jag har Groove Agent SE 4.

Tilläggas bör också att mina spår gjorda med Halion Sonic SE 2 kommer ihåg mina presets och spelar alltså upp mina midi-spår som de var innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag löste det!!!!!! *puh*

Jag hade installerat Cubase 8.0.20, så med en uppdatering till Cubase 8.0.35 så fanns mina trum-presets lagrade.

Då jag inte är så tekniskt lagd när det gäller såna här företeelser skulle jag gärna få en möjlig förklaring till hur det kommer sig att det blir så, och hur man förebygger att tappa sina presets i framtiden.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...