Jump to content
Annons

Datorspecs tråd


Drummer

Recommended Posts

Eftersom jag som många andra är en lat individ, så undrar jag om folk inte skulle kunna posta sina datorkonfigurationer i en klistrad tråd.

En av anledningarna är att få tips på bra o väl fungerande datorerkonfigurationer i musikmiljö. Om man nu inte väljer o köpa en dator från Frost, Audiomaster etc.

Själv har jag just en Studio 7 från Audiomaster med 2.8GHz Pentium, 2Gb RAM o två 120Gb hd. Detta säger egentligen inget om vad det är som gör att datorn funkar, vilka komponenter som passar ihop med andra osv.

Ska kolla lite o se vad jag kan få fram!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ta en titt på mitt recensionsforum. Där finns ett par aktuella konfigurationer och några av lite äldre datum. Om alla lägger in beskrivningar på sina välfungerande burkar där, så kan det vara till stor hjälp för andra... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Moderkort: Abit Ai7

Minne: 1.5 Gb twinmos pc3200

Hårddisk: 80 Gb systemdisk, 200 Gb lagringsdisk, Seagate Barracuda S-ATA 8Mb cache

CPU: Intel Pentium 4 2.8 Ghz Hyperthreading

Grafik: Abit siluro Geforce FX 5200 DT 128 mb

CD/DVD: LG Cd-brännare/dvd-spelare, NEC dvdbrännare

Ljudkort: M-audio Audiphile 24/96

Byggde den själv för lite drygt ett år sedan, har gått som en klocka sen dess och inte kraschat en enda gång trots både internet och annat tjafs 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Laptop: HP compac (förklaringen?) nx7010

Minne: 2 GB (333 MHz) DDR SDRAM

Hårddisk: 40 GB systemdisk, 300 Gb lagringsdisk Maxtor 16 Mb cache

CPU: Intel Pentium Centrino 1.7 Ghz 2 MB L2 Cache

Grafik: ATI Mobility RADEON 9200 64 MB

Ljudkort: M-Audio Audiophile Firewire

Om alla här på forumet som säger att deras datorer gått klockrent ifrån dag 1 talar sanning är denna en smärre katastrof, mycket problem

även om jag personligen i.o.f.s. är nöjd som fan med att kunna göra musik och att alla program/pluggar låter så fantastiskt jvla bra nuförtiden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött med svar! Jag har åtagit mig att hjälpa en kollega att tota ihop en dator, blev lite skärrad när jag läste om killen med Dell datorn i Frost tråden o vet inte längre vad jag ska rekommendera. Som vanligt är det ekonomin som styr.

Jag själv gjorde det ju enkelt för mig o köpte en Studio 7 från Audiomaster, men det funkar inte den här gången!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag skulle svara att en bra dator är en bra dator och att man (ofta) får ungefär vad man betalar för! Tror att det är aningen överdrivet med alla

"special-inställningar" för musik! Jag har gjort massa ändringar i XP och så som rekommenderas via detta och andra forum o tja max 1% bättre 😆!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...