Jump to content
Annons

Problem expor fr samplitude till fl studio.


FXboy

Recommended Posts

hej på er alla music älskare. jo min fråga e kanke litte dumt men f:.n men jag kåste ändå fråga. jo alltså när jag spelar in me samplitude då sparas det direkt på hd. men när jag öppnar spåret i fl studio so stor det på spåret... (Streamed from disk no display) o man ser bar en tumt spår. så vad e det jag gör fel när jag spelar in el e det nåt man bär ficksa på instälningar el? håppas nån här som kan hantera samplitude o hjälper meg me deta jag kommer inger vart. hjälp? 😄😮🙁

hjälpppppp 🙁🙁🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Streamed from disk no display

Använder inte programmen, men den citerade texten får mig att tro att det fungerar.

Kruxet är bara att filen som du har spelat in i Samplitude är så stor. FL Studio orkar inte rita upp ljudvågorna. Men ljudet borde höras när du använder filen i FL Studio ändå.

Har jag rätt eller fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

När du spelar in i Samplitude sparas det som "hd-project", d v s en .WAV och två stycken stödfiler (.HO & .HDP). WAV-filen är inte importerbar i andra program än de från Magix (MusicMaker, AudioMaker, Samplitude etc etc) förrän du har specificerat i vilket format den ska vara.

Tryck "solo" på det spår du vill kunna importera i andra program. Dra upp volymregeln på kanalen och mastern till 0dB. Gå upp till "Tools/Track Bouncing" alternativt "MixDown" i nedre högra hörnet på mixern. Väl format, source och options i fönstret, förslagsvis "monomixdown, 16bits, samplerate 44100 Hz, Only a waveproject, From VIPstart to last object end". Förvissa dig om att startmarkören är i början av det spår du vill "konvertera. Välj namn och plats på filen och var den ska sparas. Tryck OK.

Klart. Nu har du en wave som du kan importera i andra program. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

När du spelar in i Samplitude sparas det som "hd-project", d v s en .WAV och två stycken stödfiler (.HO & .HDP). WAV-filen är inte importerbar i andra program än de från Magix (MusicMaker, AudioMaker, Samplitude etc etc) förrän du har specificerat i vilket format den ska vara.

Tryck "solo" på det spår du vill kunna importera i andra program. Dra upp volymregeln på kanalen och mastern till 0dB. Gå upp till "Tools/Track Bouncing" alternativt "MixDown" i nedre högra hörnet på mixern. Väl format, source och options i fönstret, förslagsvis "monomixdown, 16bits, samplerate 44100 Hz, Only a waveproject, From VIPstart to last object end". Förvissa dig om att startmarkören är i början av det spår du vill "konvertera. Välj namn och plats på filen och var den ska sparas. Tryck OK.

Klart. Nu har du en wave som du kan importera i andra program. 🙁

🙂 Wow, wow slaptap va du kan manne. så där jag ficksa de nu går de o inportera hur lätt som hells. tack slaptap att du tog din tid o förklarade så bra.

tack alla 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast du kommer fortfarande att få samma meddelande eftersom FL har som standardinställning att streama från HDn och inte visa spåret grafiskt om det är större wav-filer.

Klicka helt enkelt bort "stream from disk" så kommer spåret att synas i FL.

Link to comment
Dela på andra sajter

...eftersom FL har som standardinställning att streama från HDn och inte visa spåret grafiskt om det är större wav-filer...

Gissar på att FXboy har valt 32bits i både "internal resolution" och "device resolution/driver communication" i Samplitudes inställningar för bästa kvalitet. Faktum kvarstår då jag själv aldrig lyckats importera en .WAV sparad som "hd-project" till något annat program utan att först spara den i ett specificerat format. Troligtvis sparar Samplitude wave-filen uppdelad, d v s ljud för sig (.WAV) och grafik (.HO eller .HDP) för sig.

I vilket fall som helst är det en bra ide (tycker jag i a f) att göra en "specificerad" wave-fil av varje spår i Samplitude och ersätta hd-projecten med dessa.

Då har man en exakt copy av det inspelade spåret att återgå till om man skulle behöva (exempelvis klippa in ett delay manuellt e d) som även är importerbar i andra program. :rolleyes:

Å andra sidan så utesluter jag inte funktionssättet i FL...kan ingenting om det, tyvärr. Men "fil-specificeringen" fungerade för FXboy, och det var ju det viktigaste. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

...eftersom FL har som standardinställning att streama från HDn och inte visa spåret grafiskt om det är större wav-filer...

Gissar på att FXboy har valt 32bits i både "internal resolution" och "device resolution/driver communication" i Samplitudes inställningar för bästa kvalitet. Faktum kvarstår då jag själv aldrig lyckats importera en .WAV sparad som "hd-project" till något annat program utan att först spara den i ett specificerat format. Troligtvis sparar Samplitude wave-filen uppdelad, d v s ljud för sig (.WAV) och grafik (.HO eller .HDP) för sig.

I vilket fall som helst är det en bra ide (tycker jag i a f) att göra en "specificerad" wave-fil av varje spår i Samplitude och ersätta hd-projecten med dessa.

Då har man en exakt copy av det inspelade spåret att återgå till om man skulle behöva (exempelvis klippa in ett delay manuellt e d) som även är importerbar i andra program. 🙂

Å andra sidan så utesluter jag inte funktionssättet i FL...kan ingenting om det, tyvärr. Men "fil-specificeringen" fungerade för FXboy, och det var ju det viktigaste. 😉

jo då det va det jag gjorde fel när jag spelar in me samplitude att jag valt 32bits istälet för 16bits.

filen var för stor så jag ändrade det till 16b och ficksat inställningar i fl att att visa spåret grafiskt inte bara streama från HDn. jag är tacksamm för ert hjälp gb. 🙂🙂😄😄😄 ............

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...