Jump to content
Annons

Segt/teknikstrul på forumet?


Neosus

Recommended Posts

Nu har det gått en månad. Är det nåt generalfel? Nånting gör att det segar. 😑

Det senaste jag hörde, några dagar sedan. Jag citerar:

"Jag för diskussioner med en extern utvecklare om att uppgradera forumplattformen åt oss, kommer nog att ske ganska snart. Återkommer när jag vet exakt när!

Mvh Micke"

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Efter att jag installerade adblock, så har det slutat vara sådär extremt segt, så det är uppenbarligen reklamen som ställer till det.

Om reklamen blir mindre destruktiv för funktionaliteten, så kan man börja köra utan adblock igen, så att det kan komma in reklampengar för driften - men så länge reklamen består av en massa Flash-filmer och annat jox som drar bandbredd och därmed gör forumet segt, så måste tyvärr adblock vara kvar. Det är ju forumet som gör att man kommer hit, men om reklamen tillåts svälla ut oproportionerligt, så tvingas man blockera reklamen för att kunna besöka forumet alls.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får inte den teorin att stämma då jag provat både utan/med AdBlock/med Ublock Origin och segandet kvarstår. Det "lustiga" är att det inte bara segar (eller också är det pga det), inlägg läggs in flera gånger efter varandra, ibland inte alls, ibland efter en bra stunds betänketid. Ibland kommer man in på siten snabbt och normalt men oftast efter en väntetid. Visst, enorma mängder reklam påverkar också men detta... Detta har hållit på nu ett tag, flera månader. Forumet är för mig inte livsviktigt. Ett andningshål men inte livsviktigt, men man undrar ju what´s the point?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...