Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej! Har någon här erfarenhet av att skicka XML-filer mellan program vid ljudläggning till film?

Har gjort ett par ljudläggningsjobb men aldrig fått XML-importen att fungera. När jag importerar en XML-fil får jag först upp dialogrutor där Logic ber mig leta upp varje fil på hårddisken. När det är gjort får jag ändå bara ljud i 1-2 kanaler. Därefter måste jag kolla på tidslinjen vilka ljud som ligger var och sen lägga ljuden manuellt, vilket är löjligt opraktiskt och tar väldigt lång tid.

Hur är det tänkt att detta skall fungera?

Filmklipparen jobbar i Premiere Pro och jag sitter i antingen Logic Pro X eller Pro Tools 12.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har aldrig fått det att funka i Nuendo heller, AAF, eller möjligtvis OMF, är bättre val då. Blir mycket renare klipp utan några direkta väl där, men då jag aldrig jobbat med en klippare som varit särskilt bra på dialog ändå så har jag sett det som ganska välkommet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Stäng av den där jävla reklamfilmen. Fan nu skulle jag svara men blir så förbannad när den där jävla filmen går igång så jag glömmer vad jag ska skriva. Och ja det är helt ok att stänga av mig för svordomar. Ursäkta trådskaparen.

Jo nu kom jag på vad det var. Fråga på något filmforum. Kanske inte voodoos forum men nåt engelskspråkigt forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...