Jump to content
Annons

FIrewirekort med Texas krets


barkus (oregistrerad)

Recommended Posts

barkus (oregistrerad)

Kan någon tipsa mig var man kan köpa dessa kontrollerkort som ska vara frälsningen för firewire ljudkort. 😄

Letar efter PCI

Har inte hittat något kort med denna krets 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
RME har i alla fall tips på deras hemsida på vilka FireWire lösningar som garanterat fungerar.

Man kan också uttrycka det så här. RME har testat flera olika pci-kort med FW800 genom att ansluta en Fireface 800 och sedan redovisat vilka kort som funkade och vilka som inte funkade. Vart ser du garantierna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Adaptec 4300 finns med TI-chipset och Agere Chipset. Skillnaden mellan dessa två är i stort sett obefintlig. vi har inte stött på några problem med interface från M-Audio, Edirol, Presonus, Digidesign, RME och Yamaha.

Vi valde att köra Agere varianten i Frostburkarna då det presterade 2 audiospår bättre än TI-kretsen 🙂

Adaptec 4300 är mitt tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

RME har helt klart provat med FireFace 800 det håller jag med om. Vad RME också har gjort är att dom mätt signalen för att se om dom matchar TIs specifikationer. När det gäller 800 hastigheten så är det lite si och så med olika tillverkares.

Eftersom RME är dom enda som har lyckats tillverka en fungerande FireWire 800 burk, så kan den anses som en referens. Speciellt om du ska köra 800 hastigheten. Det är därför FireFace 800 har flest kanaler och är mest utbyggbar jämfört med andra tillverkares eftersom dom kör på en snabbare hastighet.

Garantin att det funkar är att RME har mätt komponenterna så att dom uppfyller specifikationerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Tja!

Väcker upp en gammal tråd...

Det är så att jag har skaffat mig ett motu 828 MkII kort och måste skaffa ett firewire PCI-kort.

Jag har kontaktat Motu och de rekomenderar Texas instruments.

Adaptec Fireconnect 4300 Kit som är nämt ovanför har jag tänkt mig.

MEN!!! det kvittar vilken databutik man går in på, så kan man inte se vilket chip det sitter på kortet.

Finns det inget RENT texas instruments firewire kort?

Mvh Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kör motu 828mkII med en VIA-krets. funkar hur bra som helst. man behöver nog inte hänga upp sej så mycket på det egentligen. det enda som inte funkar alls är NEC.

ett säkert kort är fortfarande dock Adaptec 4300. finns hos Dustin bl a.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställde den här frågan i en annan tråd, men fick aldrig något svar... Vad händer om VIA-chipet börjar strula med ett Firewire-ljudkort egentligen? Knasar ljudet ur eller vad händer?

Men annars, om jag har en dator nu med VIA-chip, kan jag installera ett Firewire-pci kort (t ex det som nämnts ovan i tråden) och komma runt problemet på så vis?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som händer med dåliga kretsar är att det knastrar till en förbannelse!

Jag köpte ett Adaptec Fireconnect 4300 Kit idag och har inte stött på något problem än..."peppar, peppar"

Lycka till!

Mvh Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 år senare...
Musicmakersfromsweden (oregistrerad)

Kan någon tipsa mig var man kan köpa dessa kontrollerkort som ska vara frälsningen för firewire ljudkort. laugh.gif

Letar efter PCI

Har inte hittat något kort med denna krets 😕

Hej! Var också på jakt efter ett sådant och hittade ett på kjell o co som dock var slutsålt i hela landet. Skulle ha ett Pciexpress). Så snokade runt och hittade ett kort i England som jag beställde i frustration ; http://www.inta-audio.com/music-pc-systems-c192/pc-accessories-c197/3-port-firewire-card-texas-instruments-chipset-1394a-ti-chipset-p2036#2036 . Uppmärksammade inte att det var ett PCI - kort och har inga PCI platser, bara PCIexpress. ca 460 gav jag med frakt. Kom idag, passade naturligtvis inte. Kan det vara något för dig? (musicmakers@telia.com)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...