Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle vilja koppla in min Zoom H4N för att spela in allt som Ă€r inkopplat till mixerbordet under en livekonsert. Har gjort det tidigare via nĂ„gon SUB ut till zoomen men jag minns inte exakt vilken port jag stoppade in telekontakten i? NĂ„gon som skulle kunna kolla pĂ„ bilden i lĂ€nken nere och meddela mig vilken port? 🙂

Bild pÄ mixerbordet: http://www.4sound.se/mixer/analogmixer/soundcraft-mfxi-12

post-23977-0-60317900-1449747684_thumb.jpeg

Annons
Postat

Jag antar att du vill spela in tvÄ kanaler (stereo). Om du anvÀnder REC OUT fÄr du precis samma ljud pÄ inspelningen som du skickar till högtalarna (om du kopplat dem till MIX L och MIX R.

SUB utgÄngarna anvÀnder du om du vill koppla/mixa vissa ingÄngar till en separat utgÄng.

Om du vill ha en helt unik inspelningsmix anvÀnder du AUX-utgÄngarna och motsvarande rattar pÄ ingÄngarna men dÄ fÄr du avdela en extra resurs som sköter inspelningsmixen.

Lycka till.

Postat

Vill bara dubbelkolla sÄ jag anvÀnder rÀtt kabel till REC OUT. En tele (Stereo) i ena enden och tvÄ RCA i andra?

Postat

Jag har en kabel som har 2 RCA kontakter (röd och vit) i ena enden och en stor tele (2 ringar runt kontakten) i andra? Spelar jag in i Stereo med endast denna kontakt?

Postat

Stoppar du in den kontakten i ZOOM:ens ena ingÄng spelas det bara in pÄ den kanalen. Du har tvÄ fysiskt skilda ingÄngar pÄ ZOOM:en och mÄste dÄ ha tvÄ teleproppar. Det finns antagligen adaptrar som kan lösa det hÀr med den kabel du redan har.

Postat

Alternativt kanske det gÄr med tvÄ st RCA - XLR kablar, men du fÄr hÄlla koll pÄ signalnivÄerna dÄ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.