Jump to content
Annons

Midi kommer för tidigt.


Finn

Recommended Posts

När jag försöker spela in trummor på mitt klaviatur så lägger sig tonerna ungefär en 16-del innan det slag som jag trycker ner tangenten på. Någon som vet vad det beror på och vad det är för inställning som ändrar detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tänk, jag har haft samma problem men med lite träning kan jag nu hålla på betydligt längre!

Säg till den där Midi att med lite tålamod går det att få det att funka riktigt bra. Förresten, vad är en sextondel hit eller dit i det stora hela? Jag brukar i alla fall inte räkna dem när jag håller på! Får jag stryk nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

En lösning som har fungerat i vissa fall (kommer dock inte ihåg vilka ljudkort det gällde), är att kopiera ignoreport-filen i stället för att flytta den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk, jag har haft samma problem men med lite träning kan jag nu hålla på betydligt längre!

Säg till den där Midi att med lite tålamod går det att få det att funka riktigt bra. Förresten, vad är en sextondel hit eller dit i det stora hela? Jag brukar i alla fall inte räkna dem när jag håller på! Får jag stryk nu?

😉

Själv känner jag en kille som heter Audio, som lider av raka motsatsen.

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag försöker spela in trummor på mitt klaviatur så lägger sig tonerna ungefär en 16-del innan det slag som jag trycker ner tangenten på. Någon som vet vad det beror på och vad det är för inställning som ändrar detta?

Jag har emu 1820 och drabbas också av "för tidiga" noter. Förskjuts midi events'en (noterna) mer och mer ju längre inspelningen pågår?

Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...