Jump to content
Annons

JAg glömde ju presentera mig!


Arnesson

Recommended Posts

Halloj!

Vart medlem i forumet för några månader sedan, men glömde presentera mig! Skam över hela mig, och min famlij!

Ja vem är jag då?

Ja jag heter Emil Arnesson och jag pluggar ljudteknik andra året på Rockgymnasiet i Örebro.

Utöver det så sitter jag och myser med Demoinspelningar på helgerna med lite lokala band och diverse folk. Jag brukar även ha en förmåga att hamna bakom diverse mixerbord runt om i trakterna på lite minde konserter och tillstälningar. Senaste var idag faktist, UKM i Hallsberg och innan det (igår) så fick det bli bakom rattarna nere i källaren på folketshus i Örebro där "Hip-hip jam" anordnades.

Vad vill jag helst lyssna på i mina Beyerdynamic DT150 lurar då?

I studion får det gärna vara rock, pop och annan lättlysnat, roligare att mixa helt enkelt, har lite svårt för det lite tyngre metalbanden och punken.

Men när jag inte jobbar så lyssnar jag på det mesta, allt från metal till dance.

Vad har jag för ssschysta prylar i min myshörna då?

Jo där har jag ett behringer DDX3216 (Funkar, även fast det är behringer). ett rack med diverse grejer som jag inte orkar räkna upp, kommar någon annan gång. Dator jag kör är en P4 2,4ghz med 1024 i ram. I den har jag stoppat ett vsl2020 kort och mjukvaran jag använder till största del är då Cubase SX 3.0 Sen har jag en hög med shure sm57:or, en ADK112 och så självklart, kronar på verket en Neumann TLM 103. Och till sist måste jag nämna mina Event 20/20 monitorer.