Jump to content
Annons

JAg glömde ju presentera mig!


Arnesson

Recommended Posts

Halloj!

Vart medlem i forumet för några månader sedan, men glömde presentera mig! Skam över hela mig, och min famlij!

Ja vem är jag då?

Ja jag heter Emil Arnesson och jag pluggar ljudteknik andra året på Rockgymnasiet i Örebro.

Utöver det så sitter jag och myser med Demoinspelningar på helgerna med lite lokala band och diverse folk. Jag brukar även ha en förmåga att hamna bakom diverse mixerbord runt om i trakterna på lite minde konserter och tillstälningar. Senaste var idag faktist, UKM i Hallsberg och innan det (igår) så fick det bli bakom rattarna nere i källaren på folketshus i Örebro där "Hip-hip jam" anordnades.

Vad vill jag helst lyssna på i mina Beyerdynamic DT150 lurar då?

I studion får det gärna vara rock, pop och annan lättlysnat, roligare att mixa helt enkelt, har lite svårt för det lite tyngre metalbanden och punken.

Men när jag inte jobbar så lyssnar jag på det mesta, allt från metal till dance.

Vad har jag för ssschysta prylar i min myshörna då?

Jo där har jag ett behringer DDX3216 (Funkar, även fast det är behringer). ett rack med diverse grejer som jag inte orkar räkna upp, kommar någon annan gång. Dator jag kör är en P4 2,4ghz med 1024 i ram. I den har jag stoppat ett vsl2020 kort och mjukvaran jag använder till största del är då Cubase SX 3.0 Sen har jag en hög med shure sm57:or, en ADK112 och så självklart, kronar på verket en Neumann TLM 103. Och till sist måste jag nämna mina Event 20/20 monitorer.

Studion är belägen i Kumla och har varit en analog studio med bland annat ett soundcraft spirit bord 24-8 och en fostex 16rullbandare. Namn är lite oklart just nu, men förut har den kallats för Bunkerstudion (på 90-talet) Studion består av ett litet sångbås, ett rum för inspelning av trummor och sedan ett ganska stort rum som är kombinerat Kontroll rum och liverum. Det är helt enkelt för lite plats för att ha ett ordentligt Liverum. Bilder kommar upp någon gång under veckan som kommer..

Ne det var allt från mig för denna gång!

EDIT: Glömde ju nämna mina monitorer.. 🙂

Redigerat av Arnesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Välkommen välkommen.

Ingen fara med att vänta med sin presentation... Finns många här som har skrivit flera hundra inlägg utan att presentera sig.. 😉

Jag väntade bara 5 stycken hundringar 😄

Välkommen!

Du verkar vara inne på samma bana som mig du 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena tjena! ..Det var allt coola prylar du skaffat dig, om du fortfarande går gymnasiet (förstod det så).. man hade ju minst sagt begränsad ekonomi då..  🙂

/David

JA nu är det ju itne så att det är jag som äger alla grejerna, utan det är Studiefrämjandet.

Men det är ju bara jag som har tillgång till grejerna osv, men i och med det måste jag ju spela in alla deras band som de har. Får iofs pengar för det, Men det blir väldigt mycke deras grejer och lite tid till egna projekt osv.

Nu känner jag mig väldigt välkommen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...