Jump to content
Annons

Tracktion 4 är numera gratis!


rainydays

Recommended Posts

Sedan programmet Tracktion köptes tillbaka från Mackie av den ursprungliga utvecklaren har utvecklingen tagit fart på allvar igen och ganska nyligen släpptes version 6.

Tidigare har Tracktion 4 varit en gratis bilaga till olika produkter från Behringer, men nu har de valt att släppa det gratis till alla! Du kan alltså börja använda en fullt fungerande version utan kostnad och köpa upp dig till den senaste när du känner att du behöver det.

Ett utmärkt och mer avancerat men lättanvänt alternativ till diverse begränsade gratisalternativ som följer med ljudkorten. Finns dessutom till Linux!

Allt du behöver göra för att få gratisversionen är att registrera ett konto på tracktion.com och aktivera en licens.

traktion4-630-80.jpg

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok. Frågan är om man ska satsa på att lära sig programmet. Det är lite udda.

Kanske udda, men inte knepigt. Så länge man greppar hur det är uppbyggt, vilket jag skulle säga är mer logiskt än många andra, så är det en barnlek att använda.

Själv använde jag Tracktion från första versionen fram till Mackie tog över och släppte trean vilken var för buggig på Mac för att vara användbar. Så jag bytte till Logic, vilket kändes som ett nedköp när det gäller arbetsflöde.

Tyvärr lät ju Mackie programmet stagnera och Jules har haft mycket att ta igen sedan han köpte tillbaka det.

I och med Logic Pro X så är det inte lika mycket som jag stör mig på i det programmet och det finns funktioner som skulle vara svåra att skiljas från, men det är fortfarande inte lika snabbjobbat som Tracktion är.

Så jag har börjat vänsterprassla lite med Tracktion igen. Funktioner som freeze point och racks är något jag verkligen uppskattar. Och framförallt hur smidigt det är att jobba med.

Hur som helst. Tycker det är väl värt att ta en titt på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte skicka efter en licens till fyran men det kom ingen.

Så fort du gjort "beställningen" så ska den finnas på ditt konto. Sen är det bara att öppna programmet och aktivera det genom att skriva in dina inloggningsuppgifter så hämtar den licensen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...