Jump to content
Annons

Apogee Quartet Extra Inputs?


jhaan89

Recommended Posts

Som rubriken lyder, kortet kommer ju med 4 input ingångar.

Som nybörjare undrar jag om det finns någon möjlighet att koppla något för att få flera input ingångar?

För att t.ex kunna spela in trummor.

Har lite vagt hört talas om att man använder ADAT-Ingångar?

Förklara gärna och länka till bra interface att köpa till!

Tack på förhand

// Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja precis, du skaffar en preamp med ADAT. Det billigaste alternativet är Behringer ADA8000/ADA8200 men det finns många andra också. Ett snäpp upp i pris hittar du Focusrite OctoPre.

Sen tycker jag Audients nya ASP800 verkar riktigt intressant. Den ligger ju ytterligare ett steg upp i pris men jag tror den kan vara riktigt trevlig. Släpps inte förrän om nån månad dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som rubriken lyder, kortet kommer ju med 4 input ingångar.

Som nybörjare undrar jag om det finns någon möjlighet att koppla något för att få flera input ingångar?

"4 analog inputs with world-class mic preamps and selectable 48v phantom power for connecting microphones, instruments or line-level devices."

 

Det verkar inte som du har denna typ av digital-ingång på ditt nuvarande kort.

Det blir kanske till att byta kort eller ha en mixer före ljudkortet som mixar ner till 4 kanaler på ngt lämpligt sätt.

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

rainydays har gett de klassiska alternativen på frågan. Jag har en ADA8000 i studion och har upprepat flera gånger i forumet att den är en av Behringers riktigt bra grejer. ADA8200 är en nyare version med MIDAS mikförstärkare.

Sedan vill jag påpeka att du också vill ha en BNC-kabel (75 ohm koaxialkabel RG59) för word clock.

Eftersom Quartet bara har ADAT in kan du inte skicka klocka från Quartet till ADAT-konverter via ADAT-kabeln utan har en separat utgång för Word clock som du kopplar på och ställer ADAT-konvertern att slava efter den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusen tack för svar!

Skulle du kunna länka till en lämplig hög kvalitativ BNC kabel som fungerar tillsammans med quarteten? Gärna från Thomann.

Okej, så ADA8000 är alltså bra grejer?

Vad är skillnaden på ADA:n och t.ex focusrite mkII som nämns ovan?

Samt vad är skillnaden på ADA8000 och den nyare 8200? 🙂

Tusen tack för svar, så skönt med människor som vet vad dom talar om. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...