Jump to content
Annons

Problem med att bounca/exportera Logic


fortoday

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har en Logic fråga som jag inte lyckas lösa.

Arbetar i Logic Pro X.

Har ett projekt. Jag vill bounca ut spår från projektet.

Jag vill också att ljudet skall låta som det gör i projektet.

Exempelvis skall en kanal bouncas och ljudet genom send-bussen som den går via och stereo-bussen skall följa med.

Alltså så som ljudet låter när jag solar kanalen, så vill jag ha ut ljudet i en Wav-fil.

Men jag lyckas inte hur jag än gör.

Har provat flertal kombinationer.

Jag får ljudet helt torrt utan någon av de inställningar jag gjort på send/bussarna

Bifogar en bild med namnet "bild.png" om det kan vara till hjälp:

Där går en kanal som genom/via bus 4 & 5 (som är reverb).

Den bussas genom 12 som sen är stereo out

När jag solar den så spelas den som den ska.

Hur bouncar jag ut kanalen med hela det ljudet?

Hade vart tacksam för svar.

Vet någon möjligen?

Har provat runt och testat, hittar ingen lösning.

Har provat bounca/exportera ut på olika sätt, det blir inte rätt.

Tack på förhand.

post-38738-0-10252800-1428528998_thumb.png

Redigerat av fortoday
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett sätt, som tar tid, men som borde fungera är att muta alla kanaler du inte vill ha med och "bounca" masterkanalen. Det är kanske detta som Burnin Sven redan skrivit men mitt tillägg är att det är masterkanalen du behöver "bounca".

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett sätt, som tar tid, men som borde fungera är att muta alla kanaler du inte vill ha med och "bounca" masterkanalen. Det är kanske detta som Burnin Sven redan skrivit men mitt tillägg är att det är masterkanalen du behöver "bounca".

Det är "Output"- kanalen du ska bounce:a, "Master"-kanalen har inget sånt alternativ här ?

Om du solar kanalen och det låter rätt vid playback så ska en bounce från Output

låta precis likadant...

EDIT: Finns en bugg som ställer till det när man solar och har flera sends på kanalen, men den ska bete sig likadant vid playback som vid bounce vad jag vet, om du inte får med alla sends när du solar får du sätta de auxarna i solo-safe mode när du bounce:ar.

Håll ner Ctrl och klicka på soloknappen på kanalen 🙂

Redigerat av JakobP
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Det ska helt enkelt funka att antingen sola alla kanaler aux bussar etc som är inblandade eller att muta dom som inte är det. Funkar inte det så är det antingen fel på programmet eller datorn eller hur du gör. En nödlösning kan vara att spela över det till en annan dator via kabel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...