Martin J (oregistrerad) Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Hejsan! Går i tankarna att sätta ihop en "tyst" replokal i musikrummet vi har hemma. Någon som gjort något liknande innan? Har kikat lite på Jamhub, är det den bästa lösningen eller kan man göra på något annat sätt? Mixer/hörlursförstärakare? Ett plus är ju om man enkelt sen kan spela in mixen i separata spår om man vill. Sen behövs ju någon slags ampsimulering till gitarr/bas, där har jag kikat lite på Line6 Amplifi FX100 till gitarrerna och en Digitech BP90 till basen. Är det något att ha eller finns det bättre i ung. samma prisklass? Alla tips mottages tacksamt 😄
everlastingrecords Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Kastar mig in med tips om basförstärkarsimulering. Försök att hitta en begagnad VT bass eller Bass driver från tech 21. Det låter riktigt bra.
MRS8 Postat 18 februari 2015 Postat 18 februari 2015 en jamhub fungerar mycket bra, dock kommer sången att höras. var och en kan ställa ljudnivå efter eget önskemål, men tänk gärna på att ha sången på en egen hub om det finns plats, annars fäöljer den nivå med det instrument du har på samma.
rainydays Postat 18 februari 2015 Postat 18 februari 2015 en jamhub fungerar mycket bra, dock kommer sången att höras. Ja det är ju liksom det man vill undvika 😄
JohnRick Postat 19 februari 2015 Postat 19 februari 2015 (redigerat) Nu finns det ju jättemånga som gör som jag gör gissar jag,, men jag repar alltid hemma i lgh min med trios, och kvartetter flera ggr i veckan. Jag kör på mitt DTX900 med valfria mjukvarutrummor, gitarristen via RME-kortet och Amplitube/GR/Overloud/whatever, basisten likadant. Klaviatur samma sak, med ngt piano-/orgel-/rhodesbibliotek. Alla i lurar. Tyst som i graven. Enda nyttan jag själv har kunnat se med jamhub (där jag ändå inte har ngn som helst nytta av den) är att den är lite som en smidig efterföljare till Mackies gamla medhörningsmatrismixer som tyvärr inte verkar finnas längre (mer än på ebay kanske), så det blir avsevärt lättare att ställa separata hörlursmixar på varje zon på hubben, i stället för som jag gör nu, med auxsends till respektive gubbe i DAW-en. Redigerat 19 februari 2015 av JohnRick
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.