Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag brukar lÀsa det du skriver med intresse. Det Àr vÀl risk för att man glömmer det nu. Hur som helst - lycka till i fortsÀttningen.

Postat (redigerat)

Jag brukar lÀsa det du skriver med intresse. Det Àr vÀl risk för att man glömmer det nu. Hur som helst - lycka till i fortsÀttningen.

Jo, men jag kommer pĂ„minna er hĂ€r pĂ„ forumet ocksĂ„, en gĂ„ng i veckan 🙂 NĂ€sta onsdag ska jag skriva lite om Magenta, en fantastisk mastrings-eq.

/Jon

Redigerat av Yllet
Postat

Har du skrivit om Boz Digital +10db?

Nej, men den stĂ„r ocksĂ„ pĂ„ listan. Har pluggarna, eqn och kompressorn alltsĂ„. Även U-He Presswerk lĂ€r dyka upp inom en snar framtid.

Testade +10db lite snabbt innan, och tyckte den lÀt vÀldigt tjockt och gött, men var rÀtt svÄrtaddad dÄ inputgain stÀllde graden kompression, och det inte fanns nÄgon gain-compensation. Har du testat?

/Jon

Postat

Jag har testat demon och gillade kompressordelen. Distar bra (fin grynighet) och den releasen hostar sÄ dÀr fint som originalet. Limitern gillade jag dock inte.

Sedan Àr 5 dB (eller vad det Àr) make up gain lite knappt om man tok-komprimerar.

Har Àven testat Presswerk. Mycket fedt. GÄr att fÄ till en skön lÄngsam release som förlÀnger utklingningar pÄ ett snyggt sÀtt. Tycker disten var funktionell ocksÄ.

Antar att dom velat ge anvÀndaren sÄ mÄnga instÀllnignsmöjligheter som det gÄr, men kÀnner att det blir lite vÀl mycket rattar och knappar. Den blir inte sÄ snabbjobbad.

• Gilla 1
Postat

Jo, men jag kommer pĂ„minna er hĂ€r pĂ„ forumet ocksĂ„, en gĂ„ng i veckan 🙂 NĂ€sta onsdag ska jag skriva lite om Magenta, en fantastisk mastrings-eq.

/Jon

NĂ„n gĂ„ng har vi snackat om möjligheten att du skulle skriva om vsti ocksĂ„, och gĂ€rna gratis sĂ„dana. Är det nĂ„got du funderar pĂ„?

Postat

NĂ„n gĂ„ng har vi snackat om möjligheten att du skulle skriva om vsti ocksĂ„, och gĂ€rna gratis sĂ„dana. Är det nĂ„got du funderar pĂ„?

Absolut. Är det sĂ„ att nĂ„got trevligt mjukvaruinstrument dyker upp, som jag kĂ€nner att jag bara mĂ„ste skriva om, sĂ„ gör jag naturligtvis det.

mvh Jon

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.