Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det finns mÄnga exempel dÀr jag faktiskt blir förbannad. Lista gÀrna pÄ ...jag börjar med svensk, och med lÀnk !

Total nÀrvaro, genuint med massa av erfarenhet ....11.000 visningar pÄ 3 Är? (wtf)

Annons
Postat

Vet inte ,antagligen för lite spelningar ute .. etc.. Satsar man pÄ You tube kommer man inte sÄ lÄngt.. Men nu vet jag inte deras bakgrund .SÄ jag vet inte som sagt..Det va bra..

Postat

Namnet passar inte. Babian..AlltsÄ det finns grÀnser pÄ artisteri och Namn pÄ band och till lÄten Ung man och Babian? ,,förknippar ordet Babian med Vild Musik om man ser det ur den synvinkeln .AlltsÄ mer Heavy Metall ..Byt Namn ! Jisses

Puss kram ..

Postat

Babian Àr grymma! Inget fel pÄ det namnet. Hur bra Àr namnet The Beatles egentligen?

Om ni har barn har ni sÀkert hört deras titelmelodi till Sommarlov pÄ SVT Barnkanalen.

Postat

Bra lÄt. Googlar man ser man att dom Àr med i tv, har spelningar och fÄr bra recensioner. Livet Àr hÄrt.

PS. SÄg en bild pÄ dom. Kan det va utseendet det hÀnger pÄ?

Christer B (oregistrerad)
Postat

MÄste vara hans trÄkiga röst som gör det.

Postat (redigerat)

i mina ögon verkar det hÀr vara vanliga arbetare som gör popmusik, det Àr inget fel med det, men för att bli stjÀrna mÄste man offra typ psyke, pengar, och social tillvaro och bli helt bananas!

dessa Àr mer "lagom"

fan vet jag, skriver inte ens pÄ det hÀ forumet lÀngre, man fÄr ju bara skit ÀndÄ sÄ

Redigerat av Martin
  • Gilla 1
Postat

HÄller inte med nÄn.

Det som Ă€r bra Ă€r bra. Tror det bara Ă€r subjektivt till en viss del nĂ€r det handlar om views pĂ„ Youtube. Ingenting behövs förutom en bra lĂ„t (eller nĂ„t i lĂ„ten som Ă€r bra) för att fĂ„ views. Har sett gott om trĂ„kiga bilder pĂ„ trĂ„kiga skivomslag pĂ„ okĂ€nda lĂ„tar som har mĂ€ngder med views. Eller Ă€nnu bĂ€ttre, en ensam person som ser helt alldaglig ut och sjunger acapella genom webcam. Att se ut pĂ„ ett speciellt sĂ€tt eller att "offra sitt psyke" mĂ„ hĂ€nda gĂ€ller om man vill slĂ„ igenom via de största skivbolagen, men det speglar nog inte den mĂ€nskliga sjĂ€len helt, Ă€n. PĂ„ Youtube kan man fortfarande se ut som Elvis körgubbar och fĂ„ millioner med views om man har en röst som berör. Äkta vara!

Postat

i mina ögon verkar det hÀr vara vanliga arbetare som gör popmusik, det Àr inget fel med det, men för att bli stjÀrna mÄste man offra typ psyke, pengar, och social tillvaro och bli helt bananas!

dessa Àr mer "lagom"

fan vet jag, skriver inte ens pÄ det hÀ forumet lÀngre, man fÄr ju bara skit ÀndÄ sÄ

Jag tycker nog att du skriver en del ibland. GÄr det att fÄ hits med sÄn hÀr musik numera? Tycker mest det handlar om edm och varianter av edm.

Postat (redigerat)

Jag tycker nog att du skriver en del ibland. GÄr det att fÄ hits med sÄn hÀr musik numera? Tycker mest det handlar om edm och varianter av edm.

Om det gÄr ja klart det gÄr man du mÄste skriva sÄ trÀffsÀkert om nÄgot sÄ diffust som det svenska folkhemmet att det Àr nÀstan intill omöjligt om du inte Àr ett pop-geni!

Det som Àr bra blir alltid hyllat kanske inte av nuvarande generation men av nÀsta generation, sÄ Àr nÄtt bra Àr det bra hetl enkelt!

ser inget fel med lÄten alls, men texten fÄngade mig inte

se bara pÄ klassisk musik som folk lyssnar pÄ Àn idag, beatles, ebba, ac/dc o.s.v

Redigerat av Martin
Postat

LÀnge sen man skrev nÄgot hÀr men, det Àr vÀl för att man har för annorlunda smak och synsÀtt pÄ hur saker och ting lÄter. Och kanske ibland, borde lÄta.

I alla fall sÄ tycker jag att lÄten gungar snyggt men, genren Àr förlegad. Sen Àr vÀl texten lite för fel.

Postat

Det finns mÄnga exempel dÀr jag faktiskt blir förbannad. Lista gÀrna pÄ ...jag börjar med svensk, och med lÀnk !

Total nÀrvaro, genuint med massa av erfarenhet ....11.000 visningar pÄ 3 Är? (wtf)

NÀtet Àr en illusion och inget annat. Det har diskuterats hÀr pÄ forumet förr men det tÄl att upprepas. Man kan köpa likes och lyssningar och en massa andra saker. SÄ bara för att nÄgon har mycket lyssning sÄ behöver verkligheten inte vara sÄ. Man kan kalla det doping inom sociala medier och musikbranschen

• 3 veckor senare...
Postat (redigerat)

Fler lyssningar?

Tack o hej... sÀmsta jag hört! Augustifamiljen goes skÄne! Pippi LÄngstrumpmusik!

Och vad Àr det för jÀvla rubrik? Troll!

"Hur fan kan dom inte ha fler lyssingar lixom?"

Redigerat av KillwithSkill
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Skulle bli mer förbannad om den hÀr fick mer lyssningar. Det rÀcker med alla skitband och skitartister som fÄr massor med lyssningar redan som inte förtjÀnar det. Lyssnade pÄ nÄgra fler av dem och nÀ....supertöntiga lÄtar och texter. Inte konstigt att de valt ett töntigt namn som Babian.

Postat

MÄste musik alltid vara sÄ hÀftig och seriös dÄ?

Postat

jag lyssnade pÄ lÄten nÀr trÄden postades och tyckte attdet va den sÀmsta av skit. men mÄste sÀga att jag hade vÀldigt fel. lixom, Vem Àr ni att döma att dom inte ska ha fler lyssningar?

Postat

Förmodligen skÄnskan som stÀller till det:-)

Och att videon Àr lite för ambitiös.

Postat

Förmodligen skÄnskan som stÀller till det:-)

Och att videon Àr lite för ambitiös.

Fler borde sjunga med sin dialekt.

Postat

Lyssnade igen och mÄste sÀga att jag verkligen gillar lÄten. BÄde texten och musiken. Tycker att det Àr kul att nÄgon Àr sÄ skicklig pÄ att anvÀnda rim som denne lÄtskrivare.

Tycker desutom om att nĂ€r man vĂ€ntar sig ett stick dĂ€r man höjer energin kommer det i stĂ€llet ett betydligt lugnare parti. Är det vanligt? Jag kan inte komma pĂ„ nĂ„gon sĂ„n lĂ„t.

Jag hade för mig att det hÀr var nÄt slags punkband.

Postat

Nu var ju trÄden (i ett vinrus) menad för att posta musik som man tycker Àr grym och inte fÄr den uppmÀrksamhet som man tycker. Bra live-band som förr i festivalsammanhang va hyfsat vÀlbesökta.

đŸ„°

Den Gode: Jo det Àr vÀl punk-pop om man ska lÀgga dom i nÄgot fack.

Postat

Är det alltsĂ„ meningen att man sjĂ€lv ska komma pĂ„ band som platsar i trĂ„den? Det blir knepigt för min del. Jag kan inte komma pĂ„ nĂ„t bra svenskt band efter Hanson De Wolfe United, som nĂ€r det gĂ€ller sĂ€ttet att skriva texter har rĂ€tt mycket gemensamt med Babian.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.