Jump to content
Annons

Mixkritik poplåt


Valentino

Recommended Posts

Annons

Inga större brister i mixen enligt mig. Några småsaker jag tänkte på bara.

1) För mig så låter det som att antingen så ligger saker i mitte eller så långt ut åt sidorna som möjligt. Hoppas du förstår vad jag menar.

2) I egenskap av trummis lyssnar jag väldigt mycket på just trummorna. Dom låter bra, men kicken är lite för "blöt" för min smak. Men det är mer en smaksak.

3) Sången skulle kanske kunna må bra av lite mer delay och reverb, aningen för torr för att ge en bra stämning för hela låten

Men över lag så tycker jag att det är en bra mix. Hoppas mina synpunkter ät till någon hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar att leaden är så där torr i första versen men sen skulle jag gärna gasa på med mer sås (=reverb och delay) i refrängen och resten av låten så att man får känslan av att låten lyfter. Sen tycker jag att tjejernas reverb låter lite väl mycket badrum. Hitta någon rikare plåt kanske som inte låter så grumlig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I mina öronen låter det mesta ok men mixen låter lite instängd även att den är så blöt. Detta beror troligtvis på att det är mycket information i låga mellanregistret så jag skulle kika lite till på det och försöka få mer luft i mixen. Elgitarren skulle du nog kunna jobba med flera olika delays i stereo för att få lite mer naturlig plats i mixen. Du sjunger riktigt riktigt bra!

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...