Jump to content
Annons

Vi samlar alla gratulationer här! 11 år och 1 dag och 11 timmar sedan


®offe

Recommended Posts

Kära vänner!

Det är mig ett stort nöje att under så lång tid som 11 år få umgås digitalt och vid några tillfällen t.o.m. IRL med er. Detta forum är som ett mindre universum, med vänskap, kärlek, konflikter, uppbrott, krig och försoning samt människor som kommer och går. Mycket musik har avhandlats under åren, men även många andra spännande ämnen.

Jag kommer ihåg ett tillfälle för många många år sedan då det kräktes ganska mycket på melodifestivalen, och jag skrev att "vi gör en egen Studiofestival", vilket det också blev, och det är jättekul att den lever kvar.

Ett annat tillfälle var vår första IRL, vi skulle träffas vid ringen på Centralen. Jag hade ju aldrig träffat någon medlem tidigare och kan erkänna att jag var lite nervös. När jag kom dit fick jag syn på en gammal övervintrad hårdrockare som stod coolt lutad mot räcket, och förstod direkt det var "Rockfart", a.k.a TordA. Karl (pianostämmaren som såg ut som James Hetfield) och Hackeman var några som också var med på den träffen.

Någonstans har jag ett hålkort kvar med bilderna från den träffen. Så himla kul.

Sedan förlades träffarna till Carmen. Har många roliga minnesbilder därifrån också.

Ett annat roligt evenemang var studionördprojektet, som jag tror drogs igång av Hackemang och några till, Hammagrella? En travesti på Band Aids "Do they know it's christmas?"

Vilket jobb, massor med forumiter sjöng in sin version som sedan mixades ihop till den slutgiltiga låten, vilket jobb, men också, vilken glädje att lyssna till.

Låtkritiktrådarna tyckte jag det var kul att gå in på, många gånger laddade jag ner låtarna till mobilen och lyssnade på dem när jag satt på pendeltåget. Det hände ibland att jag satt med hakan i knäna och tänkte "varför är inte den här människan en världsstjärna?" Nu hände det i och för sig att medlemmar blev världsstjärnor efter några goda råd från Studio Forum, Avicii t.ex.

Soneforspojken har det också gått ganska bra för, med låtar på listorna och som till och med lyckats med konststycket att få med en låt på Allsången, vilket gläder mig mycket då det är en sympatisk Bollnäsgrabb.

Även många andra naturligtvis, som har släppt plattor, inte minst Suprapappa som precis har släppt en grym platta. Ingen nämnd ingen glömd.

Tyvärr är jag inte lika aktiv längre på forumet, eftersom jag inte är lika aktiv inom musiken. Men av och till är jag inne och läser lite och tycker det är kul att se vad ni pysslar med.

Korrekturläser inlägget och ser att det nästan är lite pastoralt, men det kan man väl kosta på sig när man varit en del av något stort i 11 år 1 dag och 11 timmar?

Kör på, tappa inte fokus, var snälla mot varandra och Gott Nytt År!

/Eder ®offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Själv har jag inte så mycket att tillföra här då jag är ny och mest suger i mig lite här och där. Jävligt trevligt forum att kika in till ...jag får gratulera och när min profil har mognat till din ålder så hoppas jag att tillföra massa här 🙂

Grattis !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...