Jump to content
Annons

Gå till konsert utan biljett?

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag skulle gå på Lou Reed i början av maj tänkte jag, men vid förfrågan i början av januari, så sa biljettkassan att det var slutsålt.

Jag var på John Fogerty i mars, med köpt biljett i näven,men kunde inte undgå att lägga märke till flera biljettförsäljare utanför arenan. Kan man lita på dem? När jag väl var inne i konserthallen så fanns ju inga tomma platser kvar, förutom de allra sämsta bredvid scenen i princip. Var det fakebiljetter, eller hur vanligt är det?

Min fråga är alltså, kan man gå på konsert utan biljett, och köpa en precis utanför strax innan. Skall den då kosta ungefär samma tycker ni? Alltså 535 kr för en Lou Reedare.

Soundtrack härnäst

:musik

Annons
Postat
Hej!

Jag skulle gå på Lou Reed i början av maj tänkte jag, men vid förfrågan i början av januari, så sa biljettkassan att det var slutsålt.

Jag var på John Fogerty i mars, med köpt biljett i näven,men kunde inte undgå att lägga märke till flera biljettförsäljare utanför arenan. Kan man lita på dem? När jag väl var inne i konserthallen så fanns ju inga tomma platser kvar, förutom de allra sämsta bredvid scenen i princip. Var det fakebiljetter, eller hur vanligt är det?

Min fråga är alltså, kan man gå på konsert utan biljett, och köpa en precis utanför strax innan. Skall den då kosta ungefär samma tycker ni? Alltså 535 kr för en Lou Reedare.

Soundtrack härnäst

Kan man lita på dom? Svar: nej

Klart det finns olyckliga själar som inte kan utnyttja sina biljetter och står och försöker kränga dom, men merparten av dom snubbarna som du hittar med tickets i nävarna är garanterat proffs på det dom gör, dvs "fixare". Inget fel med det, du kan säkert få tag på schyssta biljetter men grundfrågan; kan man lita på dom? Lika lite som jag litar på en kille som ber mig vakta hans väska utanför Buckingham Palace... 🙂

Postat

Killen utanför står sällan där pga att han ömmar för de som inte fått biljetter. Du får nog räkna med att det kostar en hel del mer.

Postat

Oftast är ju biljetterna riktiga. Men de kostar alltid mycket mer som sagt. Ett bra sista alternativ kanske!

Postat

Jag gick på Kiss -97 för 50 spänn. Nasarna var helt förtvivlade för att få sålt biljetterna. Men det blev bra drag på Stadion till slut.

-99 gick jag på Bruce Springsteen. Köpte biljett utanför av nån haj. I det fallet blev det 50 kr dyrare än biljettpriset, dvs 500. Men det var värt det.

Klart det går att köpa biljetter. Man får vara lite kall, och inte för desperat bara... och lita på turen. Går det inte så går det inte...

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Kontaktade biljettkontoret på nytt. Han sa nu att jag kunde komma förbi ett par gånger i veckan framöver ifall det skulle dyka upp nån biljett. Konstigt, på deras biljetter, märkte jag senare, står det ju alltid att återköp inte görs av sålda biljetter! Hur tänkte han nu?

Man kan väl ofta köpa en biljett av nån utanför, ta sig till arenans personal och kolla om den är äkta, och visar det sig att den inte är det så är det ju bara att återvända till säljaren som då "får skylla sig själv".

Jag åkte en gång med färja till Ipswich, två hotellnätter och T/R tåg London, "enbart" för att se sista matchen för säsongen, mot Forest. Blev smått chockad när de sa det var slutsålt, men fick tag på en utanför arenan 1 minut före kick off till lägre pris än ord. pris.

Stinkey (oregistrerad)
Postat

En biljett till en Lou Reed-konsert kan aldrig bli för dyr ( om han är nykter)!!! 😉😠

Postat
Konstigt, på deras biljetter, märkte jag senare, står det ju alltid att återköp inte görs av sålda biljetter! Hur tänkte han nu?

Man kan boka biljetter och sen måste man hämta ut dem inom ett visst antal dagar. Har man inte hämtat ut dem i tid går de ut till försäljning igen. Så funkar det i alla fall på de flesta biljettförsäljningsställena.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Lucky me today! Jag var förbi biljettkassan och fick tag på bästa tänkbara biljett. Tre stycken hade kommit in nu.

Precis en vecka efter konserten släpper skivbolaget en live-dvd från en konsert i Spanien, med samma sättning som nu under denna kommande konsert.

Nu behöver jag inte fundera över hur det är att gå på konsert utan biljett.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.