Jump to content
Annons

krångliga monitorknappar i SX


virtualizerpro

Recommended Posts

I Cubase SX3, kanske i 1 & 2 också, finns det på varje kanal en liten monitorknapp. Denna måste tryckas in för att höra den kanal man spelar in på samt för att kunna se nivåmätarna. Man måste dock trycka bort den igen för att kunna lyssna på redan inspelat material.

Finns det något sätt att trycka i och ur flera eller alla monitorknappar samtidigt. Det känns väldigt jobbigt och onödigt att behöva klicka i och ur dem en och en för att man ska kunna lyssna om en tagning blev lyckad. Det är ett väldans pillgöra om man spelar in på många kanaler.

/Steven

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inget bra sätt... men det kommer snart en trådlös liten remotecontrol från Frontier... tror den kallas för Tranzport... då trycker man på en äkta knapp istället för att jaga med musen hela tiden...

Jag skall till USA i höst och tänkta plocka med mig en sådan hem... kostar inte mer än 1300:- där.... kommer säkert att ligga på 2500:- här... lite dyrt kanske... då kanske man väljer att pilla...

Håller med dig om att detta är ett jä... pill...

/Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du går in under Preferences->VST och ändrar fönstret "Auto monitoring" till "While record running" istället för "Manual", så borde det lösa problemet. Då slås monitoring av när du inte spelar in och du slipper pilla på knapparna. Tror jag. Testa! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...