Jump to content
Annons

M-AUDIO DELTA AUDIOPHILE 2496


oden

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det är någon som använder sig av Ljudkortet: M-AUDIO DELTA AUDIOPHILE 2496 ? Jag funderar själv på att köpa det. Men tänkte kolla om någon annan kunde ge synpunkter på det?

Jag är tacksam för alla svar 🙂

//Oden

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har ett. Det gör för mig vad det ska göra. Inga direkta finesser. Jättestabilt. Har aldrig krånglat här. Inställningsprogrammet och drivrutinen är stabil. Jag får låg latency på min dator som inte är sådär görfräsch.

Använder man inte Mac OS (X) eller Windows kan man stöta på svårigheter att hitta drivrutiner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett. Det gör för mig vad det ska göra. Inga direkta finesser. Jättestabilt. Har aldrig krånglat här. Inställningsprogrammet och drivrutinen är stabil. Jag får låg latency på min dator som inte är sådär görfräsch.

Använder man inte Mac OS (X) eller Windows kan man stöta på svårigheter att hitta drivrutiner.

Okej tack 😆 men vilket program använder du för att spela in musik? kanske att kortet varierar från program till program? eller !? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nästan uteslutande spelat in i inspelningsprogram som använder ASIO-drivrutinerna. Eftersom inspelningsprogrammen kommunicerar med ASIO-drivrutinen så är det snarare programmet än ljudkortet som skulle kunna ställa till med problem.

Jag har dock ej lyckats få mitt kära Cakewalk pro audio 9.0 att vilja vara med på 24bitarsläge, men så stödjer inte det programmet ASIO heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nästan uteslutande spelat in i inspelningsprogram som använder ASIO-drivrutinerna. Eftersom inspelningsprogrammen kommunicerar med ASIO-drivrutinen så är det snarare programmet än ljudkortet som skulle kunna ställa till med problem.

Jag har dock ej lyckats få mitt kära Cakewalk pro audio 9.0 att vilja vara med på 24bitarsläge, men så stödjer inte det programmet ASIO heller.

Okej jag förstår. Men du vet inte om cubase stödjer ASIO eller? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

har själv ett M-audiokort och en AMD dator (3000+). denna kombination funkar superbt nu, men har haft en jäkla massa strul med pops å knaster. detta framtill att jag fattade att AMD-pros, M-audio och Norton Antivirus inte fungerar tillsammans.

undviker du NAV så tror jag du kommer bli nöjd med kortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

har själv ett M-audiokort och en AMD dator (3000+). denna kombination funkar superbt nu, men har haft en jäkla massa strul med pops å knaster. detta framtill att jag fattade att AMD-pros, M-audio och Norton Antivirus inte fungerar tillsammans.

undviker du NAV så tror jag du kommer bli nöjd med kortet.

Okej det var inte bra för min del då 😆 har precis fixat Norton..men jag kan väl köra offline från internet när jag spelar in!? då skall det väl inte vara några problem? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

AMD-pros, M-audio och Norton Antivirus inte fungerar tillsammans.

ofan!

skrämmande. jag beställde just en 2496'a, jag har Norton så jag frågar samma som "oden":

woland: löser det sig om man stänger av NAV när man gör musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

kör oxå M-AUDIO DELTA AUDIOPHILE 2496, prisvärt o stabilt kort,

kör faktiskt w98, varför ändra på nåt som funkar :-)

robc

*************'

tyck gärna till om mitt senaste alster:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=9232

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör på amd 2100+ med audiophile 2496 och har aldrig stött på problem förutom en gång då jag fick se ett felmeddelande från taskbar grejen, det stod "Sorry, where hosed now" Fast de va inte för att de va fel på ljudkortet. de va nåt med att mitt grafikkort segade ner datorn såpass mycket när de va acceleration på att de tog en minut att öppna startmenyn, få fram högerklickmenyer osv.. Att öppna nåt program va inte på tal om. God bless datorbutiken.se som välsignat mig med tre defekta grafikkort på rad.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Wheels (oregistrerad)

Trubs med knaster o pops i AMD beror inte på NAV...

Det beror på att ljudet skickas stötvis(pulsar) mellan ljudkort och moderkortet.(kort förklaring)

En ren INTEL dator skickar ljudsignalerna i en jämn ström vilket är att föredra då man kan belasta datorn mera...(musikprodu)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Okej jag förstår. Men du vet inte om cubase stödjer ASIO eller?  😆

- VST och ASIO (Audio Streaming Input/Output) uppfanns och utvecklades av Cubase´s Fader Sture Steinberg!

MVH-Peder

Redigerat av Peder
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...