Jump to content
Annons

Infoga länkar funkar inte med IE11


Claes Holmerup

Recommended Posts

Vet inte när detta felet började komma, men det var förmodligen i samband med någon uppdatering av forumet.

Med IE får man upp rutan där man ska kunna skriva in det man vill länka till. Det går att skriva in länken - men sedan är det tvärnit. Det går varken att klicka på OK eller Avbryt. Klickar man på krysset för att stänga rutan, så kommer det en varningsruta om att några av valen har ändrats, men både OK och Avbryt har annan effekt än att stänga varningsrutan. Om man tar bort länken man har skrivit in, så har kryssrutan ingen effekt alls.

Enda sättet att komma ifrån låsningen, är att stänga Studioforum-fliken.

Med Chrome funkar det som det borde göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vet inte när detta felet började komma, men det var förmodligen i samband med någon uppdatering av forumet.
Det kom i samband med IE11 (Win 8.1). Forumet renderas med IE 11:as edgemotor men borde renderas som IE10.

Jag skrev om det här:

http://forum.studio....t/#entry1565180

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för förklaringen. 🙂 Inte för att det egentligen hjälper så att jag kan fortsätta använda IE till detta forumet, men ändå... 😉

Jag tycker att det borde vara självklart för forumkodarna att se till att det funkar med de vanligaste browsrarna istället för att man ska behöva använda andra browsers. Jag har hittills inte stött på något annat forum som inte funkar med IE...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...