Jump to content
Annons

Hjälp med LOGIC & SSD-diskar MM.


Carlzzon121

Recommended Posts

Jag har en Imac 27 tums inhandlad mitten av 2011.

Processor: 3.1 Ghz intel core i5

Minne: 8GB 1333 MHz DDR3

Grafik: AMD Redeon HD 6970M 1024 MB

Jag får ofta "overload" när jag jobbar i logic, och den craschar en hel del.

Jag har då funderat på mer RAM-minnen eller om jag skulle kunnat byta ut hårddisken till en ssd?

Och hur skulle jag då kunna gått tillväga för att inte ta bort allt på datorn?

Tänkte ifall det hade gått och föra över allt på en SSD-disk, Eller om man kan ha en extern disk med alla projekt?

Jag skulle vara väldigt tacksam om jag hade fått in lite tips från er genier!

MVH Rob.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har en Imac 27 tums inhandlad mitten av 2011.

Processor: 3.1 Ghz intel core i5

Minne: 8GB 1333 MHz DDR3

Grafik: AMD Redeon HD 6970M 1024 MB

Jag får ofta "overload" när jag jobbar i logic, och den craschar en hel del.

Jag har då funderat på mer RAM-minnen eller om jag skulle kunnat byta ut hårddisken till en ssd?

Och hur skulle jag då kunna gått tillväga för att inte ta bort allt på datorn?

Tänkte ifall det hade gått och föra över allt på en SSD-disk, Eller om man kan ha en extern disk med alla projekt?

Jag skulle vara väldigt tacksam om jag hade fått in lite tips från er genier!

MVH Rob.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du borde inte ha några prestandaproblem. Har du stängt av Wi-Fi och så när du kör Logic?

Kör själv en Mac Mini med i7-processor och 4 Gig RAM, kom upp i ca. 80 audio- och mjukvaruinstrumentspår när jag testade Logic. Det enda som är bättre med mer RAM, är om du kör väldigt mycket mjukvaruinstrument och har en massa andra program igång samtidigt.

Mvh/Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det blir overload när du bootar Logic tror jag beror på ett mjukvarufel. Din dator ska klara av det utan problem + en hel del plugins, och blir det overload redan vid start är något fel. Prova installera om det är det enda jag kan tipsa om då jag ej är helt insatt i os x.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hjälp, jag läste "när jag bootar logic" istället för "jobbar i logic". 😳 Får skylla på kaffebrist....

Det låter som problemet är vad Round trip audio ger förslag om.

Jag har många Au pluggar som inte är legitta, men jag brukar ofta bounca ut till audiofiler när jag jobbar för att det skall flyta på bra. Men när man är uppe i hundra tracks, så börjar det hända saker.

Har ett projekt där det tex. kraschar varannan save:/

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Kolla i systemmonitorn vad du har för belastning när du gör dina grejor när det brukar crasha. Mitt logic 8 lirar inte bra med flera än fyra kärnor och jag tror det är detsamma med 9an men har inte hunnit kolla ännu. Så när logic maxar så har jag minst 50 % kapacitet kvar.

Kort sagt det kan vara logic som helt enkelt strular och har nån bugg eller att du maxar på mer än din dator klarar. Men jag tycker att din ska klara en hel del innan det blir så är men 100 spår med effekter och grejor då kan det nog gå lite tungt i och för sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...