Jump to content
Annons

Sätta upp sin egen server


slaptap

Recommended Posts

Posta dina demolåtar så här:

Låtlänken lägger du in genom att klicka på knappen "http://" i verktygsraden strax ovanför meddelandeytan. Länken pekar mot det ställe där du har publicerat din låt.

..."Länken pekar mot det ställe där du har publicerat din låt"....Hur gör jag det??? 😳 Var kan jag lägga min låt utan att blanda in websidor och domäner? Kan den inte ligga på min egen maskin? 😳

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
[..."Länken pekar mot det ställe där du har publicerat din låt"....Hur gör jag det??? 😳 Var kan jag lägga min låt utan att blanda in websidor och domäner? Kan den inte ligga på min egen maskin? 😠

Bra, Slaptap! På dem bara! Jag hejar på Dig! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
[..."Länken pekar mot det ställe där du har publicerat din låt"....Hur gör jag det??? 😳 Var kan jag lägga min låt utan att blanda in websidor och domäner? Kan den inte ligga på min egen maskin? 😳

Bra, Slaptap! På dem bara! Jag hejar på Dig! 😳

jo, det är enkelt att ha dem på sin egen maskin.

men då måste maskinen stå igång hela tiden när folk vill ladda ner.

därför har man låtarna på ett ställe där maskinerna står igång hela tiden:

server-farm.jpg

en server. ( massa hårddiskar på rad, t.ex studio forums server som sparar allt vi skriver )

därför blandar man in websidor, domäner (domän betyder namnet, t.ex www.wonderboy.com ) och servrar (servern är hårddisken som alltid är igång, någon annanstans),

för man vill inte ha sin dator igång hela tiden.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

jo, det är enkelt att ha dem på sin egen maskin.

men då måste maskinen stå igång hela tiden när folk vill ladda ner.

Det är ju inga bekymmer. Har ju faktiskt en "grannskapslåda" som står på här dygnet runt som intern brevlåda och "avlastningsdisk". Kan jag nyttja den, tro? Och hur gör man det?

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inga bekymmer. Har ju faktiskt en "grannskapslåda" som står på här dygnet runt som intern brevlåda och "avlastningsdisk". Kan jag nyttja den, tro? Och hur gör man det?

Du tar såklart kontakt med personen som är ansvarig för den. Chansen är ungefär obefintligl att någon här på forumet kan hjälpa dig med detta eftersom lösningar för att publicera filer på en webserver är väldigt olika från fall till fall.

Förresten så har detta inte med demopostningsreglerna över huvud taget att göra, så det vore lämpligt att admin tog bort de här sista postningarna.

Redigerat av aspucko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...