Jump to content
Annons

Tipsa mig om litet portabelt usb-ljudkort


evilrocker

Recommended Posts

Söker ett litet portabelt usb-ljudkort som är lätt att ta med, grymt om det funkar både på pc och mac,

men huvudkravet är väl mac. Har provat babyface som hade för klen hörlursutgång, hörde ingenting

i lurarna när jag stog 4 meter från en gitarrstärkare med slutna lurar. Orkar inte ta med min Lynx aurora 16 varje

gång jag ska pre-prodda lite guror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du kopplar in en egen nätdel till Babyface, så borde det funka med lurarna. Det är med stor sannolikhet USB-strömmen som inte räcker till, så det hjälper antagligen inte särskilt mycket att byta ljudkort...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag ju redan sålt mitt babyface, men jag vart inne på rme's forum och diskuterade det där lite. Och det är bara rme's större ljudkort som har någon "loud-funktion" för hörlursutgången.

Kanske beggat duet 2... i manualen står det att hörlursstärkaren blir starkare med strömmen inkopplad

Link to comment
Dela på andra sajter

Motu Microbook kanske? en mic-ingång och en gitarr-ingång. http://www.motu.com/products/motuaudio/microbook

Motu Audio Express har 4 ingångar varav två mic. http://www.motu.com/products/motuaudio/audio-express

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara meddla att angånede EHP-O2Di så är JDS ODAC combo exakt insidan, båda stärkare är baserade på ett fler årigt open source project..en mer prisvärd dac/headphone amp finns nog inte... JDS finns i silver och är snyggare.. medans med EHP-O2Di får man med en adapter som funkar här i sverige och är lite billigare. Bara läsa på ..jag har gjort omfattande efterforskningar mitt val blev EHP-O2Di eller JDS o2 ODAC combo vilket återigen är samma product men i olika utsida. Tror inte DUETT presterar bättre om jag ska vara ärlig.

www.jdslabs.com/products/48/o2-odac-combo/

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...