Jump to content
Annons

BABYMETAL - Måste ses!


Terror

Recommended Posts

Tror inte alla här har hört talas om Babymetal. Vad har ni för tankar om detta? Första gången jag såg dem visste jag inte riktigt vad jag skulle tycka eller tänka. Men fan, jag älskar det! Det är ju ascoolt haha! Det är tydligen en ganska weird historia bakom dem. Lead-sångaren är 17 år, och de 2 andra är 14 om jag inte minns fel. För som vill veta mer så får ni nog googla upp det.

Och för er som undrar allt med playback ect, så har de tydligen 2 band med sig när de spelar live. När det är svarta skelett-musiker så är musiken playback. Men när det är vitklädda "spöken" så är musiken live (liveband). Så, vad tycker ni om det här? De ska tydligen vara förband till Lady Gaga på en del spelningar plus spela på Sonisphere i UK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Japaner har en tendens att skapa en massa skit...

Det ger inget med sådana här grova utsvängningar. Som om Christer Sjögräs & Lotta Engberg skulle lira med whatever dödsmetal...

Hade dock blivit imponerad om tjejerna kunde growla ist.

Men som sagt... Japaner... Snart kommer det väl pedofil-tv

Link to comment
Dela på andra sajter

Japaner har en tendens att skapa en massa skit...

Det ger inget med sådana här grova utsvängningar. Som om Christer Sjögräs & Lotta Engberg skulle lira med whatever dödsmetal...

Hade dock blivit imponerad om tjejerna kunde growla ist.

Men som sagt... Japaner... Snart kommer det väl pedofil-tv

?

Link to comment
Dela på andra sajter

På vår firmafest förra veckan uppträdde Tove Styrke och sedan Electric Boys. Dom där Baby Metal skulle kunna vara nåt mitt emellan, eller nån korsning. Jag är säker på att dom skulle gått hem på firmafesten dom också. Lagom absurda. Bra drag. Kul show. Dock knappast nåt jag skulle lyssna på hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

WTF! Vilket jäkla crap! Försöker vara öppen för allt nyskapande speciellt inom metal, men det här var bara så dåligt!!! Metal ska enligt mig vara en musik/stil för människor som går sin egen väg och gör sin egen grej och inte vill vara mainstreama. Det här skulle ju t.o.m farmor kunna lyssna på och tycka är bra. Vilken jäkla dynga! Det enda bra som kan komma ur det här är att det måste komma en motreaktion mot det vilket gör att musiken måste bli hårdare och mera extrem än nånsin. Neeeeeeeej taaaaaack.....what a craaaaaaaap!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Jag ska se dom på The Forum i London om ett par veckor.... vet inte vad jag ska tycka om dom riktigt men det ska bli kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Förvänta er att se mer av Babymetal framöver....

Dom spelar på Sonisphere i London och sen gör dom fem spelningar med Lady gaga....

Link to comment
Dela på andra sajter

det är så jävla kul att se hur "riktiga metalfans" blir riktigt upprörda över det här. Som om att Babymetal "snor" något för dem. Jag är ett gammalt metalfan (lyssnar iof på all musik) och jag tycker att de här är en kul grej. Jag menar, det är bra, men jag kommer ju heller inte gå runt och lyssna på det hemma. Men jag tycker att dem är duktiga, och det är en häftig show.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Japaner har en tendens att skapa en massa skit...

😆 Ja det har de verkligen men frågan är om de inte har slagit rekord den här gången. Fy fan vilken jävla skit det här är. Urk! 😕

Trodde aldrig att jag skulle säga att jag föredrar att lyssna på Dead by April som framställs som genier i jämförelse men den här dyngan.

Det ger inget med sådana här grova utsvängningar. Som om Christer Sjögräs & Lotta Engberg skulle lira med whatever dödsmetal...

Hade dock blivit imponerad om tjejerna kunde growla ist.

Men som sagt... Japaner... Snart kommer det väl pedofil-tv

Ja det skulle se ut om de gjorde dödsmetal. 😆 Kan knappast bli sämre i alla fall.

Men som sagt... Japaner... Snart kommer det väl pedofil-tv

Det finns nog gott om de som runkar åt fantasier med de här underåriga tjejerna i Japan och alla snarliknande barngrupper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där lät ju ändå musikaliskt. Passade ihop.

Mer än i det där första klippet där det blir barnprogramsvinjett ihop med dödsguror.

fan va grinig du är haha. Det är ju det som är kul ^^ Att det är så sjukt konstigt så det blir roligt. De har en låt, kommer inte ihåg vilken, som har metal, hiphop, dubstep och klassisk J-pop-refräng i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte skriva att det i alla fall var ett intressant kreativt spektakel. Men sen passerade jag 1.30 på filmen, och alltihop förvandlades till klassisk japansk dynga.

Sämre "metal" har jag dock hört, och liveproduktionen är häftig. Musiken not so much.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte läst dom andra inläggen i tråden men jag slänger ur mig min åsikt efter att ha sett videon i exakt 2:29min.

Detta är väll så kommersiellt det går att få metal. I alla fall i Japan. En smart blandning av Pokemon och Slipknot.

Tre sockersöta fantasifigurer som säkert hade luktat som en mix av hallon och pengar om det hade vart lukt-tv.

Först så tyckte jag att det lät ok, versen var tung och bra. Men sedan så kom en refräng som hade gjort Christer Björkman och Carola gröna av avund! En mycket konstig och sjuk mix av bizzara genres som inte passar ihop ens med den bästa av viljor.

Kommer dom tjäna pengar? - Jepp, antagligen massor!

EDIT:

En uppdatering nu när jag har tittat igenom hela videon. Jag står fortfarande fast vid min första åsikt att detta är en smart och säkert mycket lukrativ idé. Men att detta är absolut inget jag skulle sätta på hemma på stereon för en musikupplevelse.

Vid 12:20 så rätade jag på min annars av ålder krökta rygg, och med mina blomkålsöron spetsade blev jag glatt överraskad av musiken som strömmade ut ur mina högtalare. En av dom små porslinsdockorna började till och med growla i bästa Angela Gossow anda!

Det lät ju grymt!! Riktigt bra, hoppet började spira i min svavelosande själ. Men glädjen var kortvarig, för efter en stunds i mitt tycke riktigt go musik så hade tydligen låtskrivaren fått akut diarré och låtit Alexander Bard ta över skapandet av resten av låten.

Redigerat av magnus83
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
sadomachine (oregistrerad)

Kan bara meddelande att konserten på the forum i London var helt lysande. .....

visst finns det ett stort mått av trams men det är dom helt öppna med till skillnad från sabaton och hammerfall och liknande tramsband..... dessutom var dom sjukt duktiga musiker och fick igång hela stället så att det kokade.

däremot så förstår jag mycket väl att många inte gillar det....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...