Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej! Jag inköpte en ny mikrofon (NT1A Studio kit) med ljudkort (alesis i02) För ett par månader sedan. Har än så länge fått igång mikrofonen någorlunda bra, men när jag kopplar pianot till ljudkortet och ska spela in något här (gäller både Kristal och Audacity) så sker något konstigt och hela pianot blir helt transponerat när det spelas upp. Det är inte alls i samma tonart, och det är en väldigt konstig tonart som inte finns (eller hur jag ska förklara det, den kan t.ex. ligga mitt emellan B och C). Är det någon inställning i mina inspelningsprogram som är fel (transponeringen hände även med mikrofonen i början, men av någon anledning ändrade detta sig utan att jag vet vad jag gjorde)? Någon som vet?

Annons
Posted

Tjo, micken har inte med dina tonarter att göra. Någon inställning i programmet som gör att tonarten ändras? "Transponering hände även med mikrofonen i början"?