Jump to content
Annons

Jd Miller - Singel. Mixat å masterat av mig!


crillemannen

Recommended Posts

Tjo,

Det börjar släppas grejer som jag gjort det senaste halvåret. Jag tycker jag själv utvecklats mycket det senaste och har några riktiga kanon släpp på G som jag själv tycker låter super.

Här kommer första ialla fall, riktigt bra lättsmält rock. Riktigt grym sång! Ingen autotune på leadet!

https://www.youtube.com/watch?v=pyu341LBnmc

Mix och master av mig, bandet har spelat in själva dock så har jag editerat trummorna!

/ Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter najs.

Lite syntetisk ljudbild kanske, särskilt i början, låter lite phasey-aktigt på gitarrerna

Sen låter elgitarrerna lite stressade på tugget tycker jag, skulle kanske vara mer laid back spelat, eller ev lägga trummorna lite framför

Mina tankar. Bra jobbat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Otighta guror skulle jag som mixare vilja fixa till. Finns inget värre än när allt faller pga timing. Nu säger jag inte att det är så i detta fallet men....

Jo är det för illa kan man ju göra lite damage control men nu är det ju verkligen inte så i detta fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förhållandevis hård kritik här 🙂

Tycker det låter bra. Känns rätt slick rock. Men kan förstå vissa kommentarer ovan. Speciellt trummorna känns som 'det är ingen hemma' liksom. Trummornas sound känns lite platt med.

Gitarrerna känns lite väl nasala uppe i 1-1,5K registret nånstans, men utan det skulle även dom bli lite platta tror jag. Även sången har tydligt med energi där.Trevligt ändå.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Förhållandevis hård kritik här 🙂

Tycker det låter bra. Känns rätt slick rock. Men kan förstå vissa kommentarer ovan. Speciellt trummorna känns som 'det är ingen hemma' liksom. Trummornas sound känns lite platt med.

Gitarrerna känns lite väl nasala uppe i 1-1,5K registret nånstans, men utan det skulle även dom bli lite platta tror jag. Även sången har tydligt med energi där.Trevligt ändå.

Ok cool, tycker inte det var speciellt hårt 🙂

Jag kan absolut förstå kommentarerna om "tråkigt" blir ju lätt så kanske när det är väldigt slick. Men som sagt jag tycker det passar genren och vad bandet i säg ville åstadkomma. Fett å stort haha.

Angående gitarrerna så ville jag igentligen reampa dem, tycker de är lite ihåliga och tenderar till att vara nasalal. Tycker de passar bättre på resten av skivan, denna låten är den enda som är lite mer metal, de andra är rockigare (vad det nu innebär)

Men som sagt jag är ändå väldigt nöjd å tycker det låter fett, riktigt fin separation osv. Tack för kommentarerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Bra mixat. Basen är väldigt osynlig. Trummisen lirar lika inspirerat som SD eller annan valfri plugg gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...