martinm Posted April 7, 2005 Posted April 7, 2005 (edited) LÅTNAMN: Water ARTIST/GRUPP: m GENRE: Ledsen man med gitarr LÅTLÄNGD: 3,46 KOMPOSITÖR: m PRODUCENT: m INSPELNINGSÅR: 05 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,5 mb STATUS: Skiss Vill gärna ha lite tankar kring följande: Trummor - är bara en slinga just nu, men på sätt o vis gillar jag monotonin eftersom den ger låten en känsla av att rulla på (tågkänsla). Bas - Spelar basstämman med ett kyrkorgelljud. Kanske ska ersätta med elbas för att få ett med distinkt basljud. Gitarrer - För "plåttriga" eller OK? Andra åsikter är också välkomna water.mp3 Edited January 8, 2006 by martinm
Holmqvist Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Ja vet inte om du är medveten om det och idén med låten kanske var att låna delar från olika låtar eller nåt, men gitarren är typ identisk med Depech Mode - Dream on.. Textraderna måste ju va medvetet iaf. Skön låt att lyssna på, bra genomfört med.. allt. 😛 Fast låtskrivandet e ja lite delad mot..
Print Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Giterrerna är bra. Tycker att trummorna gunkar, men hi-haten, eller om det är en shaker, är lite för stark tycker jag. Stör när jag lyssnar. Tycker också att sångdubbningen är lite för otajt. Kanske bara köra ett sångspår och lägga en stämma på valda ställen. Vad vet jag… några kommentarer i alla fall. 😛
equality Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Skön låt! Tuffar på på ett suggestivt sätt. Rösten är bra.
martinm Posted April 8, 2005 Author Posted April 8, 2005 Ja vet inte om du är medveten om det och idén med låten kanske var att låna delar från olika låtar eller nåt, men gitarren är typ identisk med Depech Mode - Dream on.. Textraderna måste ju va medvetet iaf. Det där med Depech Mode hade jag ingen aning om faktiskt. Första textraden däremot...
Krumhorn Posted April 9, 2005 Posted April 9, 2005 Bra! Inte originellt kanske, men bra idé och snyggt proddat!
Guest spandaux Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 Din sång påminner väldigt mycket om Matt Johnson aka The The, schysst..!
Neko Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 Funkar fint för mig. Fick bara vänta på att spraygrejjen skulle ladda klart innan jag kunde ladda hem låtarna.
Recommended Posts