Jump to content
Annons

Monitor klaviatur


PoetDavid

Recommended Posts

Funderar på hur jag ska få till det med medhörningen till mitt klaviatur.

Har ett Kawai mp7 och en Nord electro 3. MP 7:an har aux in L/R så jag kan plugga in NOrden där och få ut båda från MP7:an aux out L/R. MP7:an har även ett Line in reglage för att styra volymen på det inkommande, i detta fall Norden. So far so good:) Jag klarar mig allså än så länge utan en sub mixer på scen.

Nu brukar jag ha monitor från aux på huvudmixern men kruxet är ju att det inte alltid finns tillräckligt med auxar eller monitorer så man måste dela men andra bandmedlemmar. (sångare och sånt löst folk) 🙂

Jag har inte heller full kontroll över ljudet själv vilket är gött att ha.

Jag tänkte införskaffa en stereo DI-box, t ex radial pro d2. Har ni tips på bra boxar som är billigare så är det välkommet.

Om jag förstått det rätt skulle jag kunna dra en kabel från lineboxen till en aktiv monitor och då kunna styra den separat utan att påverka utljudet.

Är detta en vettig lösning? Finns det andra lika bra eller bättre sätt? Är det bättre med en submixer ändå och skippa lineboxen?

Kom gärna med tips på aktiva monitorer som skulle funka bra. De ska ju främst användas för den egna lyssningen och inte ut till publik men det är ju ändå trevligt om de låter bra.

Ekonomin är just nu en faktor att ta hänsyn till tyvärr så jag har inte råd hur dyra grejer som helst.

/David

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...